Instagram: 'Zelfs als je contentteam fotofobisch is, heb je veel creatieve opties'

Instagram: 'Zelfs als je contentteam fotofobisch is, heb je veel creatieve opties'
  • Content
  • 18 aug 2021 @ 09:31
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social media

Misschien niet zo trending als TikTok, maar Jodi Harris noemt Instagram ‘nog steeds een van de krachtigste en meest provocerende platforms voor contentmarketing op social’. Zij deelt een aantal tips & tricks via contentmarketinginsitute.com.

The gram’ biedt met zijn creatieve- en targetingmogelijkheden en personalisatiepotentieel tal van manieren om in contact te komen met high-end smaakmakers, het competitieve geluid te doorbreken en actieve, betrokken gemeenschappen op te bouwen, zo stelt Harris. Hoewel Instagram in de schaduw staat van Facebook en YouTube, trekt het platform wereldwijd nog steeds meer dan 1,3 miljard actieve maandelijkse gebruikers aan.
In juni deelde Adam Mosseri van Instagram een bericht waarin hij aankondigde dat het bedrijf niet langer ‘gewoon een vierkante app voor het delen van foto's’ was, maar een plek om naartoe te gaan ‘om vermaakt te worden’.

Lees hier het hele artikel op contentmarketinginstitute.com.

Een paar tips & tricks & one liners van Harris wil ik u niet onthouden:

  • Bedenk wat je wilt, formuleer je Instagram-strategie en voer deze dan ook uit!
  • Ga voor het blauwe vinkje en laat je bedrijfsaccount verifiëren
  • Wees efficiënt en gebruik native scheduling tools
  • Maak er iets moois van
  • Laat uw merkwaarde en visie zien

'Zelfs als je contentteam fotofobisch is, heb je veel creatieve opties'

  • Richt je focus op je volgers
  • Ontdek Insta’s nieuwste features
  • Verspreid & overwin

Headerfoto van Elena Koycheva via Unsplash

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken