ID&T samen met Inbev, Heineken has left the building
- Content
- 13 feb 2024 @ 12:20
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 feb 2024 @ 12:20
- Michiel van Zaane
Evenementenorganisator ID&T gaat een samenwerking aan met bierbrouwerij AB Inbev. De organisator van onder meer Mysteryland en Awakenings en de maker van onder meer Budweiser en Corona gaan een meerjarig partnerschap aan.
Een opvallende samenwerking, want de afgelopen 20 jaar werkte ID&T samen met Heineken, een van de grootste concurrenten van Inbev. De nieuwe samenwerking richt zich op de ontwikkeling van verkoop- en marketingactivaties, waarbij campagnes worden gecreëerd die de festivalbezoeker aanspreken. Jongvolwassenen hebben een sterke behoefte aan sociale interactie en ervaringen, waarin muziek en evenementen inmiddels niet meer weg te denken zijn. Het doel van ID&T en AB InBev is om de doelgroep te bereiken met marketingactivaties rond thema’s zoals duurzaamheid, innovatie en verantwoord alcoholgebruik en andere thema’s die passen binnen hun belevingswereld.
Martijn van Daalen, CCO ID&T Groep: ‘We zijn ontzettend blij met deze nieuwe samenwerking met ’s werelds grootste bierbrouwerij. AB InBev heeft een sterk en breed merkenportfolio dat perfect aansluit bij onze doelgroep. Zowel in Nederland als internationaal omarmen Bud en Corona de muziekcultuur met een sterke focus op het creëren van unieke experiences, net zoals ID&T. We kijken ernaar uit om samen met Bud en AB InBev creatieve campagnes te ontwikkelen die bijdragen aan de beleving van onze miljoenen fans.’
Jasper Kessels, Horeca Directeur AB InBev: ’ID&T, marktleider in Nederland, is één van de grondleggers van wereldwijde elektronische muziekevenement en en heeft dankzij haar evenementenplatform een zeer sterke connectie met onze doelgroep. AB InBev wil met Bud - een merk dat staat voor optimisme en ambitie - verder groeien in Nederland en een nieuwe generatie festivalgangers inspireren om alles uit het leven te halen wat erin zit. Deze samenwerking past daarom naadloos binnen de sponsorstrategie van AB InBev. De ‘smooth’ en verfrissende smaak van Bud matcht ook met alle high-energy festivals van ID&T en deze samenwerking biedt ons een unieke kans om te tonen waar AB InBev en Bud voor staan en de fans te voorzien van onvergetelijke experiences.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Plastic Soup Foundation lanceert AI-campagnefilm 'Life of...
- Wervingscampagne zet in op mooie kanten openbaar vervoer
- Campagne “Doe ff lekker niet” leert jongeren geen schulden te...
- Campagne tegen MS laat de ziekte door kinderogen zien
- Grote AR-activatie voor 'Kingdom of the Planet of the Apes'
- ABN Amro en Straat ontwerpen postzegel tegen fraude
Laatste Nieuws
- ANWB kiest MPG 23-05-2024
- ICI Paris XL Benelux start... 23-05-2024
- Plastic Soup Foundation lanceert... 17-05-2024
- Wervingscampagne zet in op mooie... 16-05-2024
- ABN Amro en Straat ontwerpen... 16-05-2024
- Campagne “Doe ff lekker niet” leert... 15-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing