Gouden Zaag-winnaar Kiki Holshuijsen leidt Spaanse Young Lions competitie
- Bureaus
- 24 mei 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieReclameAwards
- 24 mei 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
De Nederlandse advertising creative Kiki Holshuijsen heeft Goud gewonnen in de Spaanse Young Lions competitie, in de sectie Digital. Deze overwinning brengt haar naar de internationale finale op het Cannes Lions International Festival of Creativity later deze zomer.
Holshuijsen speelde zich eerder in de kijker als winnares van de talentprijs Gouden Zaag 2022, uitgereikt door MarketingTribune en Indie in samenwerking met stichting de Jonge Honden. Deze prijs gaat naar aanstormend creatief toptalent — een metaforische titel voor ‘de hardst zagende jonge creatieven aan de stoelpoten van de gevestigde orde’ en wordt jaarlijks uitgereikt door Lode Schaeffer en Peter van Woensel Kooy van de MarketingTribune, de Jonge Honden leveren de shortlist aan. Zij keerde kort na deze erkenning terug naar haar roots in Spanje. Daar heeft ze nu opnieuw indruk gemaakt met een innovatieve benadering van reclame.
Het winnende concept, genaamd 'Silence Assistant', benut bestaande technologie om een nieuw doel te dienen: het bestrijden van eenzaamheid onder Spaanse jongeren. Door de geïntegreerde virtuele spraakassistent te transformeren in een instrument voor mentale gezondheid, waarbij het de eenzaamheid van gebruikers meet door voor het eerst naar hun stilte te luisteren, worden gebruikers in staat gesteld om de waarschuwingssignalen van eenzaamheid te herkennen en opnieuw contact te maken met hun sociale routines, waardoor onbedoeld sociaal isolatiegedrag wordt voorkomen.
Na eerst te zijn geselecteerd als finalist uit 87 teams, en uiteindelijk als winnaar te worden gekozen na een intensieve presentatie- en vragenronde voor een jury van industrie-experts, heeft het idee van Holshuijsen en Cruz hen onder vakgenoten in Spanje nu ook in de kijker gespeeld. Team Holshuijsen (foto boven) is vastbesloten om deze 'geest van vernieuwing' (dixit Kiki) in te zetten tijdens de komende internationale competitie op Cannes Lions, waar zij het zullen opnemen tegen teams uit meer dan 70 landen in de zeer prestigieuze Young Lions finale.
(PvWK)
Voor meer informatie over het winnende idee, bekijk: Silence Assistant
.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Politie wil talePolitie wil talenten... 05-11-2024
- Het Rijksmuseum neemt je mee op een... 05-11-2024
- VGZ vervolgt campagne met Eva Eikhout05-11-2024
- Adnight pakt na Amsterdam en Brussel... 04-11-2024
- ‘Digitaal knooppunt’ maakt... 31-10-2024
- De toenemende groei van podcasts en... 30-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing