TikTok lanceert Jeugdraad
- Media
- 26 mrt 2024 @ 11:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 mrt 2024 @ 11:40
- Sjaak Hoogkamer
De Jeugdraad is een nieuw initiatief om de app-ervaring voor jongeren te verbeteren. De ontwikkeling is gebaseerd op wereldwijd onderzoek door TikTok en YouGov.
Het onderzoek vond plaats onder meer dan 12.000 jongeren (van 13 tot 17 jaar) en ouders, waaruit blijkt dat jongeren behoefte hebben aan meer interactie met digitale platforms.
Samen met Praesidio Safeguarding, een instantie op het gebied van online veiligheid, bestaat de Jeugdraad uit 15 jongeren tussen 15 en 18 jaar oud, afkomstig uit verschillende landen, waaronder de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Brazilië, Indonesië, Ierland, Kenia, Mexico en Marokko. De eerste bijeenkomst van de Jeugdraad vond plaats in december 2023, gevolgd door een recente sessie onder leiding van TikToks CEO Shou Chew in februari 2024.
Tijdens de eerste bijeenkomst van de Jongerenraad spraken deze jongeren over het belang van educatieve campagnes. In 2024 zal TikTok wereldwijd meer dan 10 in-app mediawijsheid campagnes lanceren, inclusief inhoudelijke verkenningen van onderwerpen zoals desinformatie en door AI gegenereerde inhoud.
Inzichten uit het onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd door YouGov in samenwerking met TikTok en geeft inzicht in hoe Nederlandse jongeren en ouders van jongeren omgaan met online veiligheid. Uit het onderzoek blijkt dat:
• De meeste ouders/verzorgers (56%) minstens wekelijks met hun kinderen praten over de online wereld.
• Bijna de helft van de jongeren en ouders/verzorgers (44%) bepaalde gesprekken, zoals over lichaamsbeeld, vermijdt.
• Ouders het makkelijker vinden om over alcohol- en drugsgebruik (44%), discriminatie (40%) en religie (42%) te praten dan over online veiligheid.
• Ouders/verzorgers in Mexico (44%) en de VS (40%) het meest gebruik maken van de ouderlijk toezicht-tools. Nederland daarentegen bungelt met 30% onderaan.
• 21% van de ouders/verzorgers in Nederland de beschikbare toezicht-tools graag zou willen gebruiken, maar er of niet van op de hoogte zijn (12%) of niet weten hoe ze deze moeten gebruiken (9%).
TikTok gaat deze inzichten verwerken in zijn platformstrategie. Daarom heeft het bedrijf advies ingewonnen van externe adviseurs via zijn Adviesraad, en heeft het in-app tips ontwikkeld gebaseerd op feedback van jongeren. Het platform werkt daarnaast samen met experts uit de industrie om gezinnen meer te leren over online veiligheid via zijn Safety Center en Family Pairing-tools.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing