Annette Reijersen van Buuren (CPNB) is Communicatievrouw van 2019

Annette Reijersen van Buuren (CPNB) is Communicatievrouw van 2019
  • Algemeen
  • 21 jun 2019 @ 08:46
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MarketingCommunicatieAwardPromotieKunst & Cultuur

Annette Reijersen van Buuren, manager Merk, Marketing & Communicatie bij Stichting CPNB, is door Logeion verkozen tot Communicatievrouw van 2019. Stefan Meershoek (PGGM) is het beste communicatietalent.

'Als een bevlogen hovenier heeft Annette gewerkt aan de ombouw van de Stichting CPNB, het marketing- en communicatiebureau van de Nederlandse boekenbranche', aldus juryvoorzitter Noud Bex. 'Ze heeft gesnoeid, gezaaid en water gegeven.'

De onafhankelijke vakjury heeft de kandidaten beoordeeld op vier criteria: inspirerend, innovatief, impact en individuele bijdrage. Zowel de presentatie van de finalisten vandaag op het hoofdpodium van C-day19 als eerder gevoerde interviews wogen mee in de einduitslag. De focus die Annette aanbracht door het terugbrengen van zeventien naar zeven merken/labels en het 'data-driven' werken resulteren in aantoonbare, indrukwekkende resultaten.

De winnares neemt het stokje over van Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, de Communicatieman van 2018. De jury was ook te spreken over de andere twee finalisten Arnold Drijver (hoofd Communicatie bij Hema) en Bart Scholten (Chief Sinterklaas Officer a.i. bij de gemeente Zaanstad).

CommunicatieTalent 2019

De prijs voor het aanstormend talent tot en met 30 jaar ging naar Stefan Meershoek. Vanuit PGGM is hij adviseur voor het Pensioenfonds Zorg en Welzijn. Voor deze organisatie bedacht en creëerde hij vorig jaar de miniserie 'ZorgisZó' waarin medewerkers uit Zorg en Welzijn uitdagingen aangaan binnen een andere beroepsgroep in de sector. Met als doel pensioenen onder de aandacht brengen bij een jongere doelgroep.

'Stefan werkt in een politiek complexe organisatie en kreeg het voor elkaar om de lastige materie via creatieve concepten over een duidelijk voetlicht te brengen', aldus de jury. 'Met de miniserie laat hij zien dat hij op alle niveaus hoge kwaliteit heeft kunnen bieden. Dit maakt hem niet alleen een communicatietalent, maar ook een sterke communicatieprofessional van nu en de toekomst.'

Meershoek nam het op tegen twee andere talenten: Marlon van den Besselaar (Creatief adviseur bij Bex Communicatie) en Robina Weermeijer (communicatiemanager bij Boehringer Ingelheim). Hij volgt CommunicatieTalent van 2018 Isabel Boerdam, eigenaar van De Hippe Vegetariër en Green Food Lab, op.

De Communicatieverkiezingen worden jaarlijks georganiseerd door Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals. De prijzen werden uitgereikt tijdens C-day19, hét nationale vakcongres voor communicatieprofessionals. De meer dan 800 bezoekers van C-day19 mochten stemmen op hun favoriete kandidaat. Deze publiekstem telde mee in het toekennen van de prijzen. De favoriet bij het publiek was met een kleine voorsprong Arnold Drijver, maar bij de stemming voor het talent waren jury en publiek het unaniem eens.

Lees ook het MT-interview van eerder dit jaar met CPNB-marketeer Annette Reijersen van Buuren.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken