Sander Lusink nieuwe ambassadeur van de Hartstichting

Sander Lusink nieuwe ambassadeur van de Hartstichting
  • Algemeen
  • 12 jan 2024 @ 14:55
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Amsterdamse ondernemer Sander Lusink, brand manager en mede-eigenaar van het herenmodemerk Ogér, zet zich vanaf 12 januari in als ambassadeur van de Hartstichting.

Lusink werd elf jaar geleden getroffen door een hartstilstand als gevolg van overmatige stress. Door een nabije AED werd hij gered. Nu is hij vastbesloten om zijn ervaringen in te zetten voor een veilige werkomgeving bij zijn eigen bedrijf en om het aantal AED’s bij bedrijven in Nederland te vergroten. Lusink blikt terug op het moment dat voor hem alles veranderde: ‘Ik herinner me dat ik tijdens het sporten in het Vondelpark ineens een enorme druk op mijn borst voelde’, zegt hij. ‘Daarna werd alles zwart.’ Zijn trainer reanimeerde hem terwijl de brandweer ter plaatse kwam met een AED die zijn hart weer op gang bracht. ‘Uit eigen ervaring weet ik dus hoe belangrijk het is om een AED in de buurt te hebben’, zegt hij.

Als kersverse ambassadeur van de Hartstichting heeft Lusink een missie voor ogen: ‘Alle filialen van Ogér zijn al uitgerust met AED's, want de zorg voor mijn werknemers en klanten staat voorop. Een hartstilstand kan iedereen overkomen, ook op het werk. Dus hoop ik dat andere bedrijven in Nederland zich ook met een AED gaan uitrusten.’

Hart voor de zaak
Als ambassadeur voor de Hartstichting gaat hij zich daar dan ook voor inzetten en sloot Lusink zich aan bij 'Hart voor de Zaak', een initiatief van de Hartstichting waarbij partners zoals Ogér onderzoek naar hart- en vaatziekten steunen. ‘Dat bewijst ook goed werknemerschap’, vindt Lusink.
‘Werknemers van Hart voor de Zaak partners kunnen een persoonlijke gezondheidscheck doen, hun bloeddruk laten meten en krijgen reanimatiecursussen’, zegt Lusink. Hij roept andere bedrijven op om zich ook aan te melden: ‘Hart voor de Zaak is niet alleen goed voor het bedrijf, maar ook voor collega's, werknemers en klanten. Alles start met een gezond hart.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken