Sander Lusink nieuwe ambassadeur van de Hartstichting
- Algemeen
- 12 jan 2024 @ 14:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 jan 2024 @ 14:55
- Michiel van Zaane
De Amsterdamse ondernemer Sander Lusink, brand manager en mede-eigenaar van het herenmodemerk Ogér, zet zich vanaf 12 januari in als ambassadeur van de Hartstichting.
Lusink werd elf jaar geleden getroffen door een hartstilstand als gevolg van overmatige stress. Door een nabije AED werd hij gered. Nu is hij vastbesloten om zijn ervaringen in te zetten voor een veilige werkomgeving bij zijn eigen bedrijf en om het aantal AED’s bij bedrijven in Nederland te vergroten. Lusink blikt terug op het moment dat voor hem alles veranderde: ‘Ik herinner me dat ik tijdens het sporten in het Vondelpark ineens een enorme druk op mijn borst voelde’, zegt hij. ‘Daarna werd alles zwart.’ Zijn trainer reanimeerde hem terwijl de brandweer ter plaatse kwam met een AED die zijn hart weer op gang bracht. ‘Uit eigen ervaring weet ik dus hoe belangrijk het is om een AED in de buurt te hebben’, zegt hij.
Als kersverse ambassadeur van de Hartstichting heeft Lusink een missie voor ogen: ‘Alle filialen van Ogér zijn al uitgerust met AED's, want de zorg voor mijn werknemers en klanten staat voorop. Een hartstilstand kan iedereen overkomen, ook op het werk. Dus hoop ik dat andere bedrijven in Nederland zich ook met een AED gaan uitrusten.’
Hart voor de zaak
Als ambassadeur voor de Hartstichting gaat hij zich daar dan ook voor inzetten en sloot Lusink zich aan bij 'Hart voor de Zaak', een initiatief van de Hartstichting waarbij partners zoals Ogér onderzoek naar hart- en vaatziekten steunen. ‘Dat bewijst ook goed werknemerschap’, vindt Lusink.
‘Werknemers van Hart voor de Zaak partners kunnen een persoonlijke gezondheidscheck doen, hun bloeddruk laten meten en krijgen reanimatiecursussen’, zegt Lusink. Hij roept andere bedrijven op om zich ook aan te melden: ‘Hart voor de Zaak is niet alleen goed voor het bedrijf, maar ook voor collega's, werknemers en klanten. Alles start met een gezond hart.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing