PostNL helpt MKB ondernemers effectiever reclame te maken

PostNL helpt MKB ondernemers effectiever reclame te maken
  • B2b
  • 11 aug 2016 @ 09:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Zakelijk

Reclame-uitingen van MKB-ondernemers zijn erg creatief, maar kunnen zeker effectiever. De komende twee weken zit er weer een team van reclame-experts van PostNL klaar om ondernemers te helpen hun reclame nóg effectiever te maken. Van 9 augustus tot en met 22 augustus 2016 kunnen ondernemers een reclame-uiting uploaden via heteffectvandirect.nl voor de MKB Reclamecheck. In 2015 werden zo’n 80 inzendingen beoordeeld door het team van PostNL. Dit varieerde van de lokale sportclub, patisseriewinkel tot een dierenapotheker.

Damir Grcic, marketing manager MKB PostNL: ‘De markt verandert continu en nieuwe marketingontwikkelingen houden wij nauwlettend in de gaten. MKB-ondernemers maken creatieve reclame-uitingen, maar kunnen wel  effectiever. Uit ervaring weten we dat ondernemers wel reclame willen maken, maar dat zij vaak niet precies weten hoe ze dat moeten aanpakken. Dit wordt ook bevestigd in het nationaal ondernemers onderzoek van Synpact, waaruit blijkt dat het optimaliseren van de marketing- en salesactiviteiten een uitdaging en speerpunt van veel ondernemers is. Onze experts denken graag mee in dit soort uitdagingen.’

Slimme mix verhoogt effectiviteit
Grcic hoopt dan ook dat er weer veel ondernemers gebruik zullen maken van de gratis check. PostNL heeft jarenlange ervaring op het gebied van reclame en communicatie. Deze expertise willen wij via de MKB Reclamecheck graag delen met ondernemers om zo hun reclame-uitingen nog effectiever te maken.

Inzendingen
Grcic: ‘Ik ben heel benieuwd naar de inzendingen. Vorig jaar bestond de helft van de inzendingen uit flyers en folders. Veel van deze uitingen konden met relatief kleine aanpassingen al een stuk effectiever worden gemaakt. Denk aan gemakkelijke aanpassingen zoals minder tekst, aansprekende beelden en een actie element. Maar we kijken niet alleen naar de opmaak en de vormgeving. We geven ook advies over een zo effectief mogelijke mix van fysieke én online middelen. Denk aan het verspreiden van folders in combinatie met een gerichte Facebookadvertentie. Dit is voor veel ondernemers nog onbekend of onderbelicht terrein terwijl dit juist veel meer effect heeft, zonder dat het te veel tijd en geld kost. Met behulp van de MKB Reclamecheck geven we ondernemers zo een compleet advies en helpen we ze om hun reclameactie tot een succes te maken.’.

Heteffectvandirect.nl
Ondernemers kunnen via heteffectvandirect.nl twee weken lang gratis een reclame-uiting, bijvoorbeeld een banner, flyer, kaart, brief of e-mail, uploaden voor de MKB Reclamecheck. Reclame-experts van PostNL beoordelen de inzendingen en geven concrete en praktische tips over hoe de reclame-uiting nog effectiever kan. Daarnaast maken de ondernemers kans op een PostNL reclameactie op maat ter waarde van  5.000 euro. 

Bekijk hier hoe andere ondernemers de MKB Reclamecheck hebben ervaren.

 



Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken