Mediahuis en MediaTest presenteren het Jongerenonderzoek 2023 tijdens NMD

Mediahuis en MediaTest presenteren het Jongerenonderzoek 2023 tijdens NMD
  • B2b
  • 27 mrt 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DoelgroepenOnderzoekMarketing

Hatice van Leeuwen is Teamlead MHX & Marketing bij Mediahuis en Eline Zwinkels is Senior Research Consultant bij specialist in communicatie- en media-onderzoek MediaTest. Samen presenteren zij tijdens de 7e editie van Nima Marketing Day op donderdag 15 juni de resultaten van het Jongerenonderzoek 2023.

De hoeveelste editie van het Jongerenonderzoek is dit?
Voor de 7e keer vragen Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest jongeren onder andere naar hun (social)mediagebruik. Ook onderzochten zij hoe jongeren denken over onderwerpen als mobiliteit, normen en waarden, dagelijks leven en merken. We mikken op 2.500 respondenten tussen de 16 en 35 jaar. De werving vindt plaats via het netwerk van Mediahuis.

Waarom moeten marketeers jullie sessie bezoeken?
Ook nieuwsgierig hoe Nederlandse jongeren in het leven staan? Wat vinden zij belangrijk, wat typeert ze en hoe denken ze over de grote onderwerpen van deze tijd? Wij hebben de antwoorden en delen deze inzichten graag. Essentiele kennis voor wie relevant wil blijven voor de volgende generatie.

Zien jullie nu al trends?
Zeker, we zagen in voorgaande editie al dat het socialmediagebruik toeneemt onder jongeren en dat ze hun gezondheid in 2022 een lager cijfer gaven ten opzichte van de meting in 2020. We zijn benieuwd hoe het er dit jaar uitziet.

N I M A  M A R K E T I N G  D A Y  2 0 2 3
Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 15 juni 2023 in DeFabrique in Utrecht.
Reserveer hier uw ticket.
Meer informatie via nimamarketingday.nl.

Lees ook: Hoe zet je als B2B-bedrijf een nieuw merk in de markt?
Lees ook: John Kivit van Multiscope: 'Marketeer zou directe contact met doelgroep moeten koesteren'
Lees ook: Center Parcs: 'We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd'
Lees ook: Arnoud Schonis van Eredivisie: 'Hoe een digitale voetbalcompetitie opnieuw geboren werd'
Lees ook: 
'De Volksbank meet ook op vertrouwen en liefde'

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken