Mid-Year Marketing Monitor: actuele inzichten B2B marketing

Mid-Year Marketing Monitor: actuele inzichten B2B marketing
  • B2b
  • 20 sep 2023 @ 13:45
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In samenwerking met Validators en Company.info lanceert FD Mediagroep de eerste editie van de zogenoemde Mid-Year Marketing Monitor. Het rapport biedt een overzicht van trends, analyses, persoonlijke inzichten en praktische tips en wordt vooral gekenmerkt door de B2B-marketeer.

Dit rapport is samengesteld met bijdragen van marketingprofessionals en biedt naar eigen zeggen ‘een kans om zowel recente uitdagingen als toekomstige trends te begrijpen die marketeers in de dagelijkse praktijk tegenkomen.’

De Mid-Year Marketing Monitor (MMM) heeft als doel andere marketingprofessionals te helpen bij het verfijnen van strategieën en stimuleren van creativiteit binnen hun vakgebied. Het rapport biedt een overzicht van trends, analyses, persoonlijke inzichten en praktische tips en wordt vooral gekenmerkt door de B2B-marketeer: 90% van de respondenten is actief in B2B marketing, waarvan 44% zich exclusief richt op B2B Marketing. Daarnaast bekleedt ongeveer 40% een functie in het hoger management, terwijl 24% de titel van marketing manager draagt en 15% zichzelf strateeg noemt.

‘Marketeers worden geconfronteerd met een overvloed aan informatie en een voortdurend veranderend medialandschap. Begrijpelijk dus dat zij behoefte hebben aan actuele en relevante inzichten van andere professionals uit het vak.

Niet alleen ter voorbereiding op het komende jaar, maar ook om de resterende maanden van het huidige jaar te optimaliseren met input die zowel de diepte als de breedte van de industrie weerspiegelen. Vanuit zowel FDMG, Company.info als Validators vinden wij het belangrijk relevante kennis en informatie te delen met geïnteresseerden,’ aldus Bart Massa, Managing Director bij Validators.

De initiatiefnemers willen, aldus Massa, met het onderzoek ‘een waardevol venster bieden naar de gedachten en observaties van marketingprofessionals, die dagelijks bezig zijn met het bouwen van merken en het bereiken van specifieke doelgroepen.’

Enkele opmerkelijke bevindingen uit het rapport zijn onder meer het toenemende belang van Demand Generation, AI en Customer Experience, maar ook het onderwerp First-Party Data dat is opgeklommen van de zesde naar de derde plek op de marketingagenda.

Eerste versie van het onderzoek is te downloaden via de volgende link: https://fdmg.nl/mid-year-marketing-monitor-2023-2/

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken