Denise Bruens van Zwijsen: 'Ik ben geen volger van goeroes'

Denise Bruens van Zwijsen: 'Ik ben geen volger van goeroes'
  • B2b
  • 8 nov 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketing

Denise Bruens is Fondsmarketeer Aanvankelijk lezen en Schrijven bij uitgeverij Zwijsen. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

WIE BEN JE?
Geboren en getogen Tilburger, op luxe loopafstand van het kantoor van uitgeverij Zwijsen. Dat is toeval, want de overstap naar deze baan was met name een maatschappelijke keuze voor een meer betekenisvolle baan. Het sluit ook nog goed aan bij mijn gezin; ik heb een tweeling die net heeft leren lezen en schrijven.

WHAT’S NEW?
Deze maand hebben we onze nieuwste methode aangekondigd: Veilig Leren Lezen. We noemen het de Zoem-versie. Basisscholen kunnen er mee werken vanaf schooljaar2024-2025. De lancering hebben we gedaan met een ontroerende campagne van bureau LifeHunters. We verrasten een juf die al 20 jaar kinderen leert lezen tijdens een fictieve voorleeswedstrijd. De campagne is flink opgepakt in de media. Ook lanceren we de vernieuwde schrijfmethode voor groep 3 en 4 Pennenstreken 3. Met de nieuwste inzichten op onderwijsgebied zijn we bij Zwijsen ons portfolio enorm aan het vernieuwen. Deze campagne is nog in ontwikkeling.

PLANNEN?
De focus ligt op de lancering van onze nieuwe methodes. In deze branche lanceer je een methode één jaar voordat de kinderen ermee gaan werken. In dat jaar wordt de inhoud gedeeld met de leerkrachten, zodat zij zich goed kunnen oriënteren. We bereiken deze leerkrachten met de juiste kanalen en via salesactiviteiten, zoals informatiedagen. De leerkrachten kiezen op basis van inhoud, maar zeker ook op het visuele aspect én het vertrouwen in een goede methodemaker. Gelukkig hebben we dit bij Zwijsen goed voor elkaar!

MARKETINGHELD
Ik ben geen volger van goeroes, maar als ik iemand zou moeten noemen, dan is het Pipi Langkous. Met durf, zelfvertrouwen én een geheel eigen visie gewoon aanpakken wat er op je pad komt. Daar kan elke marketeer een voorbeeld aan nemen!

UITDAGING
Focus houden en je niet altijd laten leiden door de laatste trends! Vernieuwing is belangrijk, maar wel in de juiste balans. Luister goed naar je doelgroep en de behoeften, zonder stil te blijven staan.

AI
Wij zien AI vooral als tool om ons werk nog beter te maken. Dit brengt ons nieuwe inzichten en helpt ons nog efficiënter te werken.

MERKEN IN JE BOODSCHAPPENKAR
Pepsi Max.

STORYTELLING
Ik hou van storytelling. De eerste campagne die nu in me opkomt is de Mis niks-campagne van Interpolis. Die video kwam echt even binnen. Geen leuke boodschap, maar wel vanuit bewustwording erg mooi en confronterend.

ERGERNIS
De Haribo-commercial waarin volwassenen met kinderstemmen ongelofelijk irritant blij doen. Dit kan echt wel wat minder.

GOEDE MARKETING
Hema speelt erg leuk in op de actualiteiten, vooral via de socials. Het is geen hogere wiskunde, maar zo slim gedaan. Het bezorgt me altijd een glimlach!

FRUSTERENDE MARKETING
Marketing die niet uitgaat van de eigen kracht, maar als insteek heeft de concurrent slecht te belichten. Dat zie ik als een zwaktebod.

LOVEBRAND
Nike, zonder twijfel! Dit merk staat al zolang aan de top en blijft vernieuwen, maar het voelt altijd vertrouwd. Nike maakt prachtige storytellingcommercials en is niet bang om af en toe een statement te maken.

MEDIACONSUMPTIE
Ik bekijk veel onderwijsplatformen en Facebook-groepen om dichtbij de doelgroep te blijven. Leerkrachten zijn heel actief op Facebook. Dagelijks check ik wel een keer Nu.nl, Spotify en Instagram. Samen met mijn kinderen kijken we het Jeugdjournaal en streamingsdiensten voor de verloren, ontspannen uurtjes. Print gebruik ik helemaal niet meer.

ONTSPANNING
Ik vind ’t heerlijk om te borrelen met vrienden en naar het strand te gaan met mijn gezin. Zelf kleding maken en lezen zorgt dat m’n hoofd weer leeg wordt. Ook haal ik veel energie uit mijn vrijwilligerswerk als bruidsadviseur bij Uit Liefde, een pre-loved bruidsmodezaak in het centrum van Tilburg.

TALENT BEHOUDEN
Bij Zwijsen kan iedereen zich verder ontwikkelen. We proberen ook veel vertrouwen te geven. Wil je iets uitproberen? Dan is daar ruimte voor om dat ook echt te doen!

GUILTY PLEASURE
Ik kan echt genieten van een programma als B&B Vol Liefde. De karakters intrigeren me en het werkt verslavend. Ik vind het erg knap hoe dit concept zich met goede content zo prominent op de kaart heeft gezet.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken