Koste wat kost naar Cannes?

Koste wat kost naar Cannes?
  • Bureaus
  • 17 jun 2016 @ 13:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Creatie

Het lijkt soms of het Cannes Lions Festival of Creativity voornamelijk bestaat uit één grote awardshow, waarbij er tussen het uitreiken van de Lions een paar momentjes zijn om een fles Rosé naar binnen te werken, als je leest wat er over Cannes wordt geschreven in sommige vakpers. Gelukkig weet RA*W wel beter, stelt de club. Met 27 reporters gaat RA*W op zoek naar de scherpste insights en de meest inspirerende verhalen die in het Palais te vinden zijn.

Grote verscheidenheid aan content
Met 27 leergierige reporters met een mening zou het zonde zijn om alle inzichten voor onszelf te houden. Naast een dagelijkse lunchmail, verschillende videoformats en eigen social media kanalen, presenteren we onze bevindingen door middel van artikelen in verschillende vakmedia waaronder uiteraard MarketingTribune.

Dagelijks inspiratieshot
Met een lunchmail biedt RA*W, de stichting die zich inzet voor talentontwikkeling in de reclame, thuisblijvers een dagelijks inspiratieshot. Inspirerende quotes en opvallende learnings van de Cannes seminars komen hierin aan bod.

Budget Lions
Afgelopen jaar zijn de prijzen van een Young Lions toegangspas voor het Palais met 75% gestegen. Dat vergroot de drempel om je te laten inspireren op hét reclamefestival van het jaar enorm. Daarom organiseert RA*W samen met JongeHonden een budgetversie van het festival. Creatieve kopstukken doneren 15 minuten van hun tijd, en inspireren daarmee hongerige reclametalenten voor de rest van hun leven. De Budget Lions vinden plaats op 23 juni, de dag nadat de Young Lions toegangspassen aflopen.

Talent ontmoet internationale kopstukken
Tijdens privé sessies in en rondom het Palais ontmoeten we een aantal internationale grote namen, waaronder Ian Wharton (Group Creative Director AKQA), Keith Smith (President International TBWA), Dave & Dan (ECD’S 180 Amsterdam) en radio dj en kunstenaar Ruud de Wild. In een intieme setting stellen de 27 talenten al hun prangende vragen, waarna de output wordt vastgelegd om te delen met de achterban in Nederland.

After Cannes
Na een succesvolle eerste editie, organiseert RA*W wederom een afterCannes event voor de thuisblijvende achterban, waar jong talent terugblikt op de belangrijkste learnings van het Festival. Tijdens het event komen o.a. inzichten gedestilleerd uit de seminars, gespotte trends en een kleine selectie opvallende cases aan bod. Het RA*W after Cannes event vindt plaats op 28 juli, aanmelden kan binnenkort via de Facebookpagina van RA*W.

RA*W volgen
De RA*W Reporters verzamelen alle opgedane inspiratie en content op cannes.rawadvertisers.com. Drie aangewezen reporters met marketingstrategie als expertise delen exclusieve content hier op MarketingTribune.nl. Liever hapklare brokken in je mailbox? Meld je dan aan voor RA*W’s dagelijkse lunchmail. Of blijf op de hoogte via Facebook, Twitter en Instagram.

De trip van RA*W naar Cannes Lions wordt mede mogelijk gemaakt door JCDecaux en Result Recruitment. (bron: RA*W)

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken