Belisol geeft vakmanschap een gezicht

Belisol geeft vakmanschap een gezicht
  • Bureaus
  • 24 nov 2022 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingKlantenCommunicatie

In een agressieve en steeds verder digitaliserende markt durft Belisol Kozijnen en deuren het aan om met haar nieuwe merkverhaal - 'Liefde voor het vak' - rust en vakmanschap te prediken.

Scheepens | Your Creative Agency ontwikkelde de nieuwe positionering voor deze franchiseformule vanuit een duidelijke strategie: Belisol is de enige partij in het landschap van kozijnen en deuren die overal vakmanschap kan beloven; van oriëntatie online tot advies in de eigen showroom en van montage tot aftercare.

Nicolas Thiel - CEO Belisol: 'We waren op zoek naar een duurzame, heldere en onderscheidende positionering die feitelijk in één klap vertelt waarom men voor Belisol zou moeten kiezen. Dat we met Liefde voor het vak weer terug gaan naar de basis en onze mensen centraal stellen maakt wat ons betreft ook perfect duidelijk wat we niet zijn: we zijn geen actieformule waar je terecht kunt als je zelf je kozijnen wilt plaatsen. Onze adviseurs in de showroom leveren namelijk al vakwerk door mee te denken met de klant en onze monteurs plaatsen in alle vakken van een huis op een manier die je alleen maar kunt bestempelen als vakmanschap.'

Liefde voor het vak is in een nieuwe brandmovie in beeld gebracht, maar raakt o.a. ook de keuze voor in-program aandacht via Kopen zonder Kijken. Thiel: 'In dit succesvolle programma kunnen onze vakmensen perfect laten zien waartoe ze in staat zijn; het leveren van perfectie. Vakmanschap.'

Luuk Paulussen, Creatief Directeur Scheepens: 'Door onze jarenlange samenwerking met Belisol kennen wij de markt inmiddels goed en weten we o.a. ondersteund door marktonderzoek dat de montage van kozijnen door de consument bijna net zo belangrijk wordt gevonden als de kwaliteit van het product. Door het vakmanschap van met name de monteurs centraal te stellen in deze campagne geven we antwoord op de vraag vanuit de markt én vertellen we het verhaal dat de kern van het merk Belisol toont.'

De nieuwe positionering van Belisol wordt de komende jaren steeds verder uitgerold (zowel in advertising als in de showroom en op de eigen kanalen) en is gelanceerd middels een crossmediale campagne.
(PvWK)

Credits:
Belisol: Kees Visser, Koen Vanmarsenille, Patricia Alen, Anne-Sophie Alen en Nicolas Thiel
Scheepens strategie & creatie: Luuk Paulussen, Bram Giesen en Tim Lubberdink
Scheepens account: Lisa Jansen en Angela Mostert


 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken