Hammerfest herdoopt in Home

Hammerfest herdoopt in Home
  • Bureaus
  • 16 jan 2024 @ 06:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieMVO

Hammerfest heet vanaf vandaag Home. Het missiegedreven social-first bureau besluit na 10 jaar om de naam te veranderen, omdat ze er na eigen onderzoek achter kwamen dat Hammerfest niet alleen wordt gebruikt als Noorse plaatsnaam, maar ook door een foute club.

Die club is de 'Hammerskins', een neonazistische organisatie. In de VS en Europa organiseert deze groep evenementen onder de naam Hammerfest. Niet iets om mee geassocieerd te worden... vandaar de naamswijziging.

De missie van Home is ‘Creating a more inclusive tomorrow’, legt het bureau uit. Elke communicatie-uiting heeft volgens het team de kracht om de wereld inclusiever te maken. 'Dit gedachtegoed staat haaks op dat waar de naam Hammerfest kennelijk ook om bekend staat en het bureau wil zich hier volledig van distantiëren.' 

Baba Touré (CEO Home) vult aan: 'Vanuit de missie gelooft Home dat individuen en organisaties altijd open moeten staan voor verandering en ontwikkeling. Alleen wanneer we dit allemaal blijven doen, zal de wereld een betere plek worden. Dit is een moment waarop wij vinden dat Hammerfest open moet staan voor de verandering. Hoe ingrijpend deze ook is.'

Nieuwe naam: Home
Zo luidt de nieuwe naam van het bureau, dat tien jaar geleden werd opgericht door jeugdvrienden Baba Touré en Guy Lokhoff. Inmiddels telt het 40 medewerkers en ontving het recentelijk een B Corp-certificering. Home creëert content en campagnes voor nationale en internationale merken als Ikea, Zalando, Gezonde Generatie en Amnesty International. 

Guy Lokhoff (ECD Home): 'Home staat symbool voor een plek waarvan we altijd ons best zullen doen om ervoor te zorgen dat iedereen zich thuis voelt: werknemers, klanten, partners en consumenten. Een plek waar we elkaar accepteren en respecteren. Waar verschillende perspectieven samenkomen om te werken aan effectieve communicatie die impact maakt. Impact voor het merk, waarbij op een social-first manier aan merken wordt gebouwd. Maar ook impact voor de samenleving, waarbij we met alle uitingen die we ontwikkelen, elke dag de samenleving een stukje inclusiever proberen te maken.'

De nieuwe site is vanaf nu live via deze link.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken