Zandbeek ontwikkelt positionering en identiteit voor Zuyd Hogeschool

Zandbeek ontwikkelt positionering en identiteit voor Zuyd Hogeschool
  • Bureaus
  • 10 jan 2024 @ 13:06
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Zuyd is een Limburgse hogeschool met 14.000 studenten en steevast in de top 3 van beste hogescholen in Nederland. Om haar ‘breinpositie’ te verbeteren en merkvoorkeur verder te verhogen, schakelde Zuyd Hogeschool Zandbeek in.

Uit onderzoek blijkt dat sfeer en gevoel doorslaggevend zijn bij de keuze van een onderwijsinstelling. Daarbij worstelt generatie Z met issues als prestatiedruk en zorgen om studieschulden. En het aantal inwoners en jongeren in Limburg krimpt. Angelique Baguette, directeur marketing & communicatie Zuyd Hogeschool: ‘Vanuit die verschillende inzichten is het afgelopen jaar in diverse sprints met Zandbeek gewerkt aan een nieuwe positionering, authentiek narratief en eigentijdse visuele identiteit. Daarbij hebben we ervoor gekozen om niet het onderwijsproduct centraal te stellen, maar de student zelf. Want Zuyd wil boven alles een veilige plek zijn voor haar studenten. Een plek waar ze kunnen leren, vieren, vallen, en weer opstaan. Een omgeving waar studenten geen nummer zijn.’

Hecht, oprecht en vol vertrouwen. Dat zijn de nieuwe kernwaarden van Zuyd. Baguette: ‘Juist door jezelf te zijn, verander je de wereld. ‘Het begint met jou’ is daarom de nieuwe merkbelofte die we onlangs lanceerden via een manifestfilm met in de hoofdrol Manouk Pluis, bekend van de Netflix-hitserie Knokke Off én oud-student van Zuyd.’ De film is geregisseerd door Timon Moll. Als winnaar van een Televizier-Ring en gespecialiseerd in het Young Adult-genre maakte hij een film gezien door de ogen van de generatie waarvoor de film is gemaakt.

De nieuwe positionering en merkidentiteit zijn vanaf 10 januari zichtbaar in alle communicatie-uitingen van Zuyd Hogeschool en haar circa 50 opleidingen.

Credits:
Bureau: Zandbeek
Fotografie: Marijke de Gruyter (via Foto Formation)
Regie: Timon Moll
D.O.P.: Richard Spierings
Sound design: Six Feet High
Media: Zigt

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken