MPG. zet next step in contentmarketing

MPG. zet next step in contentmarketing
  • Content
  • 8 dec 2015 @ 15:01
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Video

MPG. zet een nieuwe stap in contentmarketing. Het Allerhande-team van MPG. staat in deze feestmaand twee keer drie dagen permanent klaar als dé hulp in de keuken voor het kerstdiner en maakt digitale en printcontent tastbaar. Om te beginnen tijdens het Allerhande Kerstfestival op 11, 12 en 13 december in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Vervolgens zit het team tijdens de kerstdagen in totaal 30 uur klaar om via WhatsApp actueel hulp en advies te leveren voor iedere kerstdinervraag in de keuken.

Inspiratiebron
Dolly van den Akker, unit director voor het Ahold account bij MPG.: ‘Het Allerhande-magazine is al decennia dé inspiratiebron in de keuken, zeker ook met kerst. Nu zullen onze culinair specialisten, tijdens het kerstfestival van Allerhande, diezelfde content tastbaar, proefbaar en maakbaar delen met het publiek. Nog niet eerder is in Nederland op zo’n grote schaal digitale- en printcontent doorvertaald naar een offline belevenis. We zien dit echt als een vervolgstap in contentmarketing waarbij ook de schaalbaarheid van content z’n waarde bewijst.’

Kerstdiner
’Daarnaast staan we op 24, 25 en 26 december van 10.00 tot 22.00 met de volledige ploeg klaar om kokend Nederland via de WhatsApp-chat van Allerhande te helpen bij het kerstdiner. Een enorme operatie om continu, actueel, hulp te kunnen bieden op het moment dat het er echt toe doet voor de consument.’
MPG. is al sinds de start van het merk Allerhande verantwoordelijk voor de content en de culinaire recepten. Ooit gestart als magazine en ondertussen uitgegroeid tot een omnichannel platform met apps, Facebook, Instagram, Pinterest, een website, honderden kookvideo’s en verschillende kookboeken



Over MPG.
MPG. is specialist in content marketing en inspireert dagelijks miljoenen mensen met rake content. Content uit het hart van merken naar het hart van de eindgebruiker met als doel echt één op één contact.
MPG. werkt vanuit de overtuiging dat contentdistributie optimaal effect heeft vanuit een omnichannel benadering. De ca. honderd werknemers van MPG. ondersteunen merken in het complete communicatietraject; van strategie en concept tot creatie, uitvoering en het meetmoment van het eindresultaat.
MPG. produceert en onderhoudt tientallen magazines, websites, apps, events en video’s. In de eigen kook- en filmstudio ‘Cook & Shoot’ produceert MPG. jaarlijks meer dan 1.000 receptvideo’s.
MPG. werkt onder andere voor A-merken zoals Ahold, ABN AMRO, KPN, UWV, Shell, Heineken, KNMV, Espria, Rabobank en Staatsbosbeheer. Het hoofdkantoor staat in Amstelveen. In New York opereert MPG. onder de naam MPG.Concepts.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken