Philips lanceert duurzaamheidscampagne 'Oog voor mens en planeet'

Philips lanceert duurzaamheidscampagne 'Oog voor mens en planeet'
  • Content
  • 11 jan 2024 @ 11:01
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Koninklijke Philips, wereldwijd marktleider in gezondheidstechnologie, zet patiënten en duurzame gezondheidszorg centraal in zijn nieuwe duurzaamheidscampagne ‘Oog voor mens en planeet’.

De vraag ‘Als onze planeet niet gezond is, kan de mens dat dan wel zijn?’ staat centraal in de wereldwijde campagne. De milieu-impact van de gezondheidszorg op onze planeet is aanzienlijk. Philips erkent zijn verantwoordelijkheid voor de gezondheid en het welzijn van zowel mens als planeet. Lian Vergeer-Langens, Head of Global Brand bij Philips: ‘De langlopende, wereldwijde duurzaamheidscampagne ‘Oog voor mens en planeet’ benadrukt het sterke verband tussen menselijke gezondheid en duurzaamheid. Philips onderneemt actie om de beste kwaliteit gezondheidszorg te leveren en tegelijkertijd de impact op het milieu te verminderen. Dit betekent het creëren van de best mogelijke oplossingen om zorgverleners te helpen zorg te dragen voor patiënten en de planeet via een unieke combinatie van innovatie, design en duurzaamheid.’

Philips is sinds 2020 CO₂-neutraal in zijn activiteiten en heeft voor 2025 doelen gesteld om de klimaatverandering verder te beperken. In 2023 was Philips het eerste bedrijf op het gebied van gezondheidstechnologie met CO₂-emissiereductiedoelstellingen voor zijn gehele waardeketen die zijn goedgekeurd door het Science Based Targets-initiatief.

De campagne
De introductiefilm van de campagne toont mensen die ooit patiënt waren en geholpen werden door oplossingen van Philips. Om de ecologische voetafdruk kleiner te maken werkte Philips samen met lokale fotografen in elf landen om de voormalige patiënten vast te leggen.

Nanda Huizing, Head of Brand & Communications Benelux bij Philips, licht toe: ‘De introductiefilm is onderdeel van de geïntegreerde, 360 gradencampagne, die wereldwijd wordt geactiveerd in een fysiek en digital marketing ecosysteem. In Nederland zijn we online begonnen, met een focus op onze social media. Vanaf deze week zul je de bijbehorende out-of-home beelden op een groot aantal centrale locaties in Nederland kunnen zien, in een aantal grote steden, maar ook in de buurt van onze ziekenhuispartners, want met hen samen kunnen we de zorg verduurzamen.’

De introductiefilm is één element van de geïntegreerde, 360-graden campagne die wereldwijd wordt geactiveerd in een fysiek en digitaal ecosysteem.

De wereldwijde campagne is ontwikkeld in samenwerking met TBWA\Neboko en de Omnicom PR Group.

Lees ook: Philips komt met Care means the world



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken