Van Nieuwenhuijzen leidt Blokker Holding Speelgoed

Van Nieuwenhuijzen leidt Blokker Holding Speelgoed
  • Food-en-retail
  • 26 jun 2015 @ 11:53
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaIntroductieWinkelen

Steven van Nieuwenhuijzen is benoemd tot concerndirecteur Speelgoed per 1 augustus 2015. Hiermee geeft Blokker Holding naar eigen zeggen een extra impuls aan verdere vernieuwing, snellere omzetgroei en een volledig omnichannel-aanbod bij de speelgoedformules van het concern.

Van Nieuwenhuijzen heeft in zijn loopbaan diverse management- en directieposities bekleed, meest recent als chief commercial officer (cco) TUI Benelux. Van Nieuwenhuijzen treedt toe tot de Concerndirectie van Blokker Holding en is in die positie verantwoordelijk voor de speelgoedformules Bart Smit, Intertoys en Maxi Toys. Daarnaast gaat hij aan de slag als algemeen directeur Intertoys, waar hij de dagelijkse leiding van deze speelgoedformule op zich neemt.

Theo de Kool, voorzitter van de Raad van Bestuur van Blokker Holding: 'Steven heeft veel ervaring met de transformatie van bekende formules naar snelle, wendbare omnichannel-organisaties. Wij verwachten dat onze speelgoedketens onder zijn leiding nog dichter en sneller bij de klant kunnen komen met producten, diensten en speelconcepten die relevant zijn en blijven. We zijn verheugd dat Steven, samen met onze ervaren speelgoedmedewerkers, verder gaat werken aan de ontwikkeling van een klant gestuurde organisatie.'

Thomas Smit, algemeen directeur Bart Smit en sinds 2010 ook lid van de Raad van Bestuur Blokker Holding, heeft ervoor gekozen zich volledig te richten op de dagelijkse aansturing van de Bart Smit speelgoedketen. Bij deze keten heeft hij belangrijke vernieuwingen in gang gezet, onder meer op het gebied van ICT en omnichannel. Verder heeft hij het Shared Service Center Kwaliteit binnen het concern opgericht. Smit treedt per 1 augustus uit de Raad van Bestuur en de Concerndirectie.

Met bovengenoemde positiewijzigingen vormen ceo Theo de Kool en cfo Jeroen Visser per 1 augustus de Raad van Bestuur van Blokker Holding. De Concerndirectie bestaat per 1 augustus, naast De Kool en Visser, uit de concerndirecteuren human  resources Agnes Schrijver, Omnichannel/Nextail Antoine Brouwer en Speelgoed Steven van Nieuwenhuijzen. (bron: Blokker)

Over Blokker Holding Speelgoed
Blokker Holding is in Nederland marktleider in het speelgoedsegment met de bekende winkelketens Bart Smit en Intertoys. Beide winkelketens zijn ook in het buitenland actief. Bart Smit in België en Luxemburg en Intertoys in België en Duitsland. Bart Smit heeft in totaal 234 eigen vestigingen, Intertoys heeft 176 vestigingen en 125 franchisefilialen. Maxi Toys is met 174 eigen vestigingen en 2 franchisefilialen actief in Frankrijk, België, Luxemburg, Zwitserland en Italië. Ondanks toenemende concurrentie op de speelgoedmarkt hebben de speelgoedformules van het concern in 2014 goed gepresteerd met een gemiddelde omzetgroei van 1,7%. Daarnaast blijft de omzet van de webwinkels fors toenemen
.
Over Blokker Holding
Tot het detailhandelsconcern Blokker Holding behoren de huishoudketens Blokker, Marskramer, Novy, Cook&Co, Xenos, Big Bazar en Budg€t, de speelgoedketens Bart Smit, Intertoys en Maxi Toys, woonwinkel Leen Bakker en de groothandels Trend Center en Elektroblok. Het concern heeft een omzet van € 2,1 miljard en is actief met 11 winkelformules in acht landen met circa 2.400 vestigingen en 22.000 medewerkers.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken