Jarig Honig brengt Nederlanders samen aan tafel voor de voedselbanken

Jarig Honig brengt Nederlanders samen aan tafel voor de voedselbanken
  • Food-en-retail
  • 20 jan 2017 @ 11:57
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Onder de naam '#samenaantafel' start Honig een grootschalige campagne met als doel Nederlandse consumenten actiever te betrekken bij het werk van de voedselbanken. Het oer-Hollandse merk Honig wil met deze campagne op een maatschappelijk relevante manier invulling geven aan haar 150-jarig bestaan.

Centraal onderdeel van de campagne zijn de zogeheten Benefiet-etentjes, meldt Honig. Daarbij roept het foodmerk consumenten op om thuis, samen met vrienden, buren of familie, een etentje te organiseren om zo geld in te zamelen voor de voedselbanken. 'Via Honig.nl vinden consumenten handige tips en recepten die als basis kunnen dienen voor het diner. Al het geld dat met deze actie ingezameld wordt gaat naar de voedselbanken. En deelnemers die de meest originele foto van hun benefiet-etentje via social media met de hashtag #samenaantafel posten, maken kans op deelname aan het #samenaantafel diner op 20 maart, ter afsluiting van deze campagne. René Froger, ambassadeur van de voedselbanken, zal hier als gastheer aanwezig zijn.'

150.000 maaltijden
Wie jarig is trakteert, stelt het foodmerk. 'Daarom schenkt Honig aan de voedselbanken ook nog eens 150.000 kant en klare, houdbare maaltijden Spaghetti Bolognese. Want juist aan langer houdbare producten is grote behoefte bij de voedselbanken. Zeker in deze tijd van het jaar, na de feestdagen, een periode waarin de voedselbanken iedere vorm van steun extra goed kunnen gebruiken.' Froger heeft alvast een filmpje gemaakt over het belang van het werk van de voedselbanken voor Nederland. Bekijk hieronder deze video

'Heel Nederland kan meedoen'
Naast de Benefiet-etentjes gaat Honig samen met supermarkten door heel Nederland de consument bij deze campagne betrekken. Want bij elke verkochte Honig Maaltijdmix uit een voedselbankdisplay schenkt het bedrijf de komende periode een tweede exemplaar aan de voedselbanken, belooft Honig.

Honig en de voedselbanken
Honig verkoopt jaarlijks zo’n 119 miljoen maaltijdmixen, 180 miljoen koppen soep en 9,5 miljoen kilo pasta. Maar liefst 70% van de Nederlandse huishoudens heeft iets van het oer-Hollandse merk Honig in de keukenkast staan. Het merk heeft door de introductie van buitenlandse producten als Italiaanse pasta en sauzen, bami mixen, wraps en noodles substantieel bijgedragen aan het veranderde Nederlandse eetpatroon. Honig wil zo ook bijdragen aan het oplossen van de honger door armoede in Nederland en ondersteunt de voedselbanken al jaren. 'Per jaar kunnen de voedselbanken momenteel 80.000 mensen ondersteunen. Bijna 40% van hen is jonger dan 18 jaar. Meer support is dringend gewenst, want er zijn helaas veel meer Nederlanders die onze steun hard nodig hebben', reageert René Froger als ambassadeur van de voedselbanken. Honig wil graag bijdragen. Vandaar deze extra traktatie, aldus Honig. (PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken