Nieuwe uitstraling voor Palm-bieren

Nieuwe uitstraling voor Palm-bieren
  • Food-en-retail
  • 6 jul 2017 @ 10:40
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • MarketingPackaging design

Bavaria investeert fors in het bekende biermerk Palm. Zo moderniseert Bavaria de Palm-brouwerij in Steenhuffel voor een bedrag van 20 miljoen euro. Daarnaast krijgen de verschillende Palm-bieren een nieuwe uitstraling en steekt Bavaria extra energie in de marketing van Palm. De slogan ‘Palm, tijd voor iets ambers’ zal het nieuwe design, zowel op de winkelvloer als in de horeca kracht bijzetten.

In mei 2016 nam Bavaria Palm Belgian Craft Brewers over. De volgende stap is de investering in zijn merken, markten en brouwerijen. Na de herlancering van Rodenbach en Brugge Tripel en de introductie van Cornet, kondigt de brouwerij uit Lieshout de plannen voor het merk Palm aan.

De gehele Palm-familie (Palm, Palm Hop Select, Palm Royale, Palm n.a. en Dobbel Palm) verschijnt vanaf juli in een nieuwe uitstraling. Kenmerkend zijn de strakke uitstraling en vereenvoudiging, zonder de iconische Palm-elementen te verliezen: het Palm-paard dat verwijst naar de roots van het bier en de lauwerkrans met palmtakken is terug van weggeweest. De kleurencombinatie rood/groen is zeer herkenbaar en blijft gehandhaafd. De nieuwe verpakking heeft tot doel te benadrukken dat Palm een verfrissend bier is met karakter en veel smaak. De slogan ‘Palm, tijd voor iets ambers’ zal het nieuwe design, zowel op de winkelvloer als in de horeca kracht bijzetten.

Investeringen in brouwerij Steenhuffel
De familie Swinkels bevestigt ook haar geloof in de kennis en brouwspecialismen, die zijn verenigd in in de Palm-brouwerij in Steenhuffel. Bavaria investeert in totaal 20 miljoen in de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur. Eerder investeerde Bavaria al 2,3 miljoen euro in de brouwinstallaties van Rodenbach in Roeselare.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken