Jaguar Land Rover versnelt ontwikkeling van autonome auto's met drie nieuwe technologiehubs
- Food-en-retail
- 24 feb 2023 @ 08:06
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingShowroomtraffic
- 24 feb 2023 @ 08:06
- Peter van Woensel Kooy
Jaguar Land Rover meldt zijn wereldwijde digitale mogelijkheden te willen vergroten met de opening van drie nieuwe tech hubs in Europa. 'Hiermee creëert Jaguar Land Rover bijna 100 nieuwe banen.'
In deze tech hubs worden autonome rijsystemen ontwikkeld voor de volgende generatie moderne luxeauto’s van JLR. De drie nieuwe tech hubs betekenen een extra investering van JLR, naast die in de zes reeds bestaande tech hubs, legt het automerk uit.
Europese locaties
De drie nieuwe hubs zijn gevestigd in München (Duitsland), Bologna (Italië) en Madrid (Spanje). Voor deze locaties is onder meer gekozen vanwege de beschikbaarheid van professionals met digitale technische expertise.
München is een van Europa's meest vooraanstaande technologiehubs volgens deze bron, maar ook de technologiecentra in Spanje en Italië gelden als belangrijke en groeiende tech hub-locaties in Europa.
Waardevolle aanvulling
De oprichting van deze drie nieuwe hubs is een waardevolle aanvulling op de bestaande JLR-technologiehubs in Portland (Verenigde Staten), Boedapest (Hongarije), Shannon (Ierland), Shanghai (China), Bengaluru (India) en Manchester (Verenigd Koninkrijk). Gezamenlijk hebben deze hubs ruim 1.100 technici in dienst, die onderdeel zijn van het wereldwijde JLR-engineeringteam van bijna 9.000 mensen.
De negen technologiehubs van Jaguar Land Rover zullen wereldwijd diensten verlenen en gegevens aanleveren voor het Advanced Product Creation Centre in Gaydon (Verenigd Koninkrijk). Daar creëert Jaguar Land Rover de volgende generatie moderne luxeauto’s met een volledig connected klantervaring.
Thomas Müller (Product Engineering Director Jaguar Land Rover) vertelt MarketingTribune: 'We are harnessing talent in autonomous technologies around the world to develop new autonomous technologies for our future products, which will deliver a truly modern luxury experience for our clients. Software is essential for us to deliver a fully connected experience for our clients and creating global engineering hubs will enable seamless hybrid working across several locations and ensure we harness the best talent for our business.'
Meerjarige samenwerking
Met de oprichting van de drie nieuwe technische hubs onderstreept Jaguar Land Rover naar eigen zeggen de meerjarige samenwerking met NVIDIA, koploper op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) en versnelde digitalisering. Binnen deze samenwerking zijn ingenieurs van JLR bezig met het ontwikkelen en leveren van de volgende generatie van geautomatiseerde rijsystemen, digitale services en klantervaringen.
In de nieuwe tech hubs werken teams met veel expertise op het gebied van autonome technologie, zoals systemen en functies, software, hardware en verificatie en validatie.
Geïnteresseerde professionals met een achtergrond in digitale systemen en autotechniek kunnen hier meer informatie vinden over werken bij Jaguar Land Rover. Voor alle functies bestaan mogelijkheden op het gebied van hybride werken, roept JLR's Müller nog terloops op.
(PvWK, beeld: geavanceerd dashboard)
Voorbeeld van een JLR-techhub
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Thomas Muller
- kunstmatige intelligentie
- AI
- NVIDIA
- JLR
- tech hub
- koploper
- dashboard
- 007
- Jaguar
- premium
- Land Rover
- automerk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] 'Het wordt tijd om met... 01-05-2024
- Unox Soep in Zak positioneert zich... 29-04-2024
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
- [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -... 26-04-2024
- Jumbo lanceert Deep screen - 3D... 26-04-2024
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing