Sheraton Amsterdam Airport Hotel maakt eigen bier van overtollig brood

Sheraton Amsterdam Airport Hotel maakt eigen bier van overtollig brood
  • Food-en-retail
  • 27 sep 2023 @ 09:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieFood

Sheraton Amsterdam Airport Hotel zet de toon voor een duurzamere toekomst met de introductie van ‘Gouden Brood’, een innovatief bierconcept waarbij overtollig brood uit de keukens van Sheraton Amsterdam als voornaamste ingrediënt wordt gebruikt.

Met dit nieuwe initiatief wil Sheraton Amsterdam een deel van de voedselverspilling terugdringen en zijn steentje bijdragen aan een duurzame wereld. Het ‘Gouden Brood'-bier zal vanaf eind september 2023 verkrijgbaar zijn in alle horecavoorzieningen van het hotel op Schiphol.

Het idee voor ‘Gouden Brood’ kwam naar eigen zeggen voort uit een deelname van het Sheraton Amsterdam-team aan de jaarlijkse Thrive Drive wedstrijd van Marriott Hotels – het moederbedrijf van Sheraton Hotels. Deze wedstrijd is gericht op het stimuleren van duurzame innovaties binnen de hotelgroep. Na talloze brainstormsessies en creatieve inspanningen bracht het team van Sheraton Amsterdam Airport Hotel, dit idee tot leven. Het concept werd geselecteerd voor de Europese competitie en belandde als één van de finalisten in de EMEA-wedstrijd. Uiteindelijk werd 'Gouden Brood' tot winnaar uitgeroepen, waardoor het Sheraton Amsterdam-team met de overwinning zijn visie kon verwezenlijken.

'Met Het Gouden Brood willen we niet alleen smaakvolle bieren aanbieden, maar ook een krachtige boodschap uitdragen met betrekking tot verantwoorde consumptie en een milieubewust leven', aldus Paul Chevalier, General Manager van Sheraton Amsterdam Airport Hotel. 'Dit project is het resultaat van onze toewijding aan duurzaamheid en onze wens om een verschil te maken in de wereld.'

Bierbrouwen van 60 kilo brood
Om het duurzame bierconcept tot leven te brengen, heeft Sheraton Amsterdam de handen ineengeslagen met een lokale bierbrouwerij die beschikt over de benodigde expertise waar het gaat om brouwen van bier met brood. "Samen met de brouwerij hebben we het bierrecept gecreëerd met zorg voor de smaakvoorkeuren van onze hotelgasten en de reeds beschikbare bieropties in ons hotel." aldus Paul. "Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een verfrissende American Pale Ale.”

Het brouwproces van de American Pale Ale 'Gouden Brood' (alc. 5,2% vol) duurt in totaal drie maanden. Tijdens het brouwen worden traditionele ingrediënten voor bier brouwen gebruikt, maar het verschil met soortgelijke bieren zit in de 60 kilogram overtollig brood uit de keukens van Sheraton Amsterdam dat gebruikt wordt. Deze broodresten vervangen in het recept een deel van het traditionele ingrediënt gerstemout. Hierdoor krijgt het bier een uniek karakter en is het tegelijkertijd een duurzame keuze voor gasten.

'Elke slok is een stap naar een groenere toekomst'
Het resultaat van Sheraton’s inzet voor een groenere toekomst is een fruitig blond biertje waarbij de smaken van het brood naadloos samengaan met de zorgvuldig gekozen ingrediënten. ‘Gouden Brood’ kenmerkt zich door een subtiele bitterheid die wordt gecompenseerd door de frisse citrustonen van grapefruit.

'Vanaf nu kun je genieten van 'Gouden Brood' (€ 7,45) bij Sheraton Amsterdam Airport Hotel. Het biertje is verkrijgbaar in blik of van de tap in alle horecagelegenheden, waaronder Commune, Restaurant Stripes en The Gate Bar', besluit de keten. Het hotel bevindt zich op Schiphol Boulevard 101 te Amsterdam.
(PvWK)

 

Over Sheraton Hotels & Resorts
'Sheraton Hotels & Resorts verwelkomt gasten in meer dan 435 hotels in meer dan 75 landen en gebieden over de hele wereld. Sheraton is het meest wereldwijde merk binnen het portfolio van Marriott Bonvoy. Een portfolio met uitstekende hotelmerken die in het middelpunt van samenlevingen over de hele wereld staan. Sheraton heeft een rijke historie in het creëren van een gevoel van saamhorigheid voor gasten, ongeacht waar zij zich bevinden in de wereld. Sheraton ondergaat momenteel een wereldwijde merktransformatie, waarbij een bijzondere community-ervaring wordt gecreëerd voor de volgende generatie reizigers. De nieuwe visie voor Sheraton wordt gekenmerkt door een intuïtief ontwerp, technologische ervaringen en complete transformaties van openbare ruimtes en F&B tot flexibele vergaderruimtes. Voor meer informatie bezoek www.sheraton.com.'

(bron: Sheraton) 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken