Heineken bedankt horecaondernemers met Thankswagen

Heineken bedankt horecaondernemers met Thankswagen
  • Food-en-retail
  • 20 dec 2023 @ 12:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMerkenMarketing

Heineken reed maandag en dinsdag het hele land door om horecaondernemers te verrassen met een opvallend eerbetoon. Speciaal voor deze gelegenheid is een tankwagen met 1.000 liter bier omgedoopt tot ‘Thankswagen’.

Deze gepersonaliseerde prijs op wielen stopte voor de deur van vijf horecaondernemers die gebruik maken van de online bestelplatformen van Heineken Horeca voor hun drankbestellingen. Via de platformen zegt de brouwerij nog meer gemak en persoonlijke aandacht te geven aan haar klanten. 'Met de sympathieke actie wil Heineken de horecapartners bedanken voor hun vertrouwen, de samenwerking en hun transitie naar online.'

Van Friesland tot Gelderland: de winnaars van de Heineken Thankswagen kwamen uit alle windrichtingen van ons land, aldus de brouwerij. 'De vijf winnaars uit de plaatsen Heerenveen, Enkhuizen, Katwijk, Luttenberg en Lienden, werden op maandag 18 december en dinsdag 19 december verrast door een tankwagen met hun eigen naam erop. De horecaondernemers wonnen allemaal de inhoud van maar liefst 1.000 liter bier. De activatie is een initiatief van de horecatak van de bierbrouwer.'

Digitale transitie
Via de online platformen van Heineken Horeca kunnen ondernemers nog makkelijker en sneller hun bier bestellen. 'Online kunnen ondernemers nu dag en nacht terecht voor hun bestellingen. Sinds de lancering van de platformen in 2021 bestellen steeds meer horecapartners van ons hun bier online. Op dit moment geldt dit al voor 93 procent van de bestellingen', vertelt Pieter Vissers, Horeca directeur bij Heineken. Vissers licht toe: 'Onze horecatak heeft vier pijlers: kwaliteit, vakmanschap, helderheid en gemak. Onze online platformen zijn hier het product van. Hiermee kunnen we bij Heineken nog meer gemak bieden en houden onze accountmanagers meer tijd over om onze horecapartners persoonlijke aandacht te geven en ze van goed bedrijfsadvies te voorzien. Zo denken we graag met onze klanten mee. We streven naar een toekomst waarbij 97 procent van de bestellingen online plaatsvinden.'

Verandering stimuleren
Met de sympathieke actie wil Heineken de ondernemers bedanken voor hun vertrouwen. 'We snappen dat veranderingen soms best spannend kunnen zijn. Daarom hebben we afgelopen tijd uitgebreid de tijd genomen om ondernemers te ondersteunen bij deze veranderingen. We zien dat de platformen van Heineken Horeca hierdoor goed ontvangen zijn. De Thankswagen is een mooie manier om ondernemers in het zonnetje te zetten en ze persoonlijk te bedanken voor hun fijne samenwerking in deze transitie', aldus Vissers.

Verraste ondernemers
De ondernemers waren blij verrast. Zo liet Erik Houtenbos van Café In den Blauwen Bock uit Katwijk weten: 'Het gebeurt niet elke dag dat er een tankwagen met je eigen naam op de stoep staat! We bestellen al jaren bij Heineken, en sinds enige tijd doen we dit online. Dat vinden we erg prettig zo, het verloopt soepel allemaal. Heel bijzonder dat we nu op deze manier worden bedankt voor onze loyaliteit.'
(PvWK, foto: Heineken)

Foto boven: Ondernemer Erik (rechts), zijn vrouw Cindy en compagnon Youri van Grand Café In den Blauwen Bock in Katwijk aan Zee voor de persoonlijke Thankswagen.

Over Heineken
'Heineken is ’s werelds meest internationale brouwer en toonaangevend in de ontwikkeling en verkoop van premium bieren en ciders. Onder aanvoering van het Heineken merk zijn we met een portfolio van meer dan 300 internationale-, regionale-, lokale- en speciaalbieren en ciders actief in ruim 170 verschillende markten. In onze brouwerijen, mouterijen, ciderproductie locaties en kantoren werken wereldwijd ruim 85.000 mensen in zo’n 70 landen. Meer informatie over Heineken Nederland staat op www.Heinekennederland.nl.'

(bron: Heineken)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken