Aldi lanceert plantaardig assortiment My Vay in Week Zonder Vlees en Zuivel

Aldi lanceert plantaardig assortiment My Vay in Week Zonder Vlees en Zuivel
  • Food-en-retail
  • 7 mrt 2024 @ 07:42
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenFood

Tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel, die tot en met 10 maart loopt, introduceert Aldi Nederland het nieuwe huismerk My Vay voor plantaardige vlees- en zuivelvervangers. De hele folder van de discounter is deze week zelfs vrij van vlees-, vis- en zuivelaanbiedingen.

My Vay is het nieuwe huismerk van Aldi voor vlees- en zuivelvervangers met plantaardige eiwitten. Dit bestaat onder meer uit haver-, amandel- en sojadrinks en alternatieven voor yoghurt op basis van soja of kokos, meldt de retailer. Het My Vay assortiment zal de komende tijd geleidelijk worden uitgebreid met steeds meer vlees-, zuivel- en kaasvervangers.

Vertrouwde kwaliteit in een nieuw jasje Gideon van Bussel, managing director Procurement bij Aldi in Nederland: ‘Ook bij Aldi zien we dat klanten op zoek zijn naar plantaardige alternatieven voor vlees en zuivel. Met de lancering van My Vay maken we deze producten heel duidelijk herkenbaar. Dat past bij Aldi, want wij willen boodschappen doen zo makkelijk en goedkoop mogelijk maken. Naast aanpassingen in ons assortiment inspireren we onze klanten met vegetarische en plantaardige recepten, met bijvoorbeeld peulvruchten of noten. Zo laten we zien hoe makkelijk én lekker het is om een dag geen vlees of zuivel te eten. En bij Aldi is dat nog voordelig ook.’

My Vay assortiment
Met de smaak van de My Vay producten zit het in elk geval goed: het plantaardige alternatief voor yoghurt op basis van kokosnoot werd onlangs door consumenten uitgeroepen tot Gekozen Huismerk Product van het Jaar 2024, meldt de discountketen nog trots. Meer informatie over vegetarische en plantaardige voedingsproducten bij Aldi is hier te vinden.
(PvWK)

 

Over Aldi
'Aldi is de uitvinder van discount en heeft zo’n vijfhonderd winkels verspreid over heel Nederland. Deze winkels worden beheerd door zes regionale hoofdkantoren. Circa 10.000 Aldi medewerkers vormen het kloppende hart van deze groeiende organisatie. Aldi heeft een zorgvuldig gekozen assortiment vers, houdbaar en non-food. De Aldi Nord Group is één van de meest toonaangevende internationale retailers. Met een traditie van meer dan 110 jaar staat het merk Aldi synoniem voor de uitvinding van discount. Aldi Nord focust op de essentie en biedt zijn klanten in acht Europese landen betrouwbare en hoogwaardige producten tegen de laagst mogelijke prijs. De sleutel tot het aanhoudende succes van Aldi Nord zijn de meer dan 91.000 Aldi medewerkers in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal en Spanje.'

(bron: Aldi)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken