Jumbo zet in paascampagne in op verbinding

Jumbo zet in paascampagne in op verbinding
  • Food-en-retail
  • 13 mrt 2024 @ 11:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Jumbo Supermarkten lanceert op 13 maart de paascampagne ‘Pasen voor elkaar’. Volgens de supermarktketen weten vooral gezinnen met kinderen de supermarkt te vinden, dus de campagne richt zich op hen.

In de TV-commercial speelt de Jumbofamilie de hoofdrol. Marketing Directeur Jorieke de Vries-Goosen: ‘De Jumbofamilie wordt nog steeds enorm gewaardeerd. In iedere TV-sport waarin Bas (Frank Lammers) en Lieke (Maike Meijer) een rol vervullen, samen met hun kinderen, zien we een hele hoge waardering. Ook de stopping power, branding en activatie scoren veel hoger dan het marktgemiddelde. De consument heeft nog lang niet genoeg van de bekendste reclamefamilie van Nederland, dat is wel duidelijk. We pakken hier met Pasen dus lekker op door, ook omdat deze familie metafoor staat voor Jumbo als familiebedrijf. Een betere doorvertaling van je merk bestaat niet.’

De TV commercial, ontwikkeld in samenwerking met Hotel l’Amour, focust zich op het samenzijn met Pasen. Met ouder wordende kinderen is het steeds moeilijker om het gezin bij elkaar te krijgen. Deze herkenbare struggle gaat ook op voor Bas en Lieke, die hun uitvliegende kroost niet meer bij zich aan de paastafel krijgen. De kinderen verkiezen namelijk een weekendje paasfestivallen boven een paasbrunch in het ouderlijk huis. Het Jumbo gezin viert Pasen elders. Moraal van het verhaal: het maakt niet uit waar je Pasen viert, als je het maar lekker samen viert.

Directie van Jumbo
De campagne is te zien op TV en diverse online en social kanalen, alsook in print, een speciale assortimentsbrochure, radio, OOH en het gratis verkrijgbare Hallo Magazine met lekker veel inspiratie en recepten. Zelfs de directie krijgt een bijzondere en zichtbare rol volgens het persbericht, maar welke dit is wordt nog niet bekend gemaakt.



Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken