Lize Verdegaal van Subway: 'Onze focus ligt voornamelijk op digitale marketing en social media'

Lize Verdegaal van Subway: 'Onze focus ligt voornamelijk op digitale marketing en social media'
  • Food-en-retail
  • 26 mrt 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailMarketingInterview

Lize Verdegaal is Senior Marketing Manager NedNordics bij Subway. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ beantwoordde zij een aantal vragen: ‘Na het kijken van “Pepsi, where is my jet?” ben ik extra voorzichtig als het gaat om winacties en gaat er toch wat vaker een mailtje naar legal!’

LIZE
Mijn naam is Lize Verdegaal, ik ben 31 jaar en woon in Amsterdam. Ik ben Senior Marketing Manager voor de NedNordics bij Subway, dus ik hou mij bezig met alle marketingactiviteiten voor Finland, Zweden, Nederland, Noorwegen en Denemarken. Dit doe ik samen met een team van drie collega’s.

WHAT’S NEW?
Deze maand lanceren we de Signature Series, de grootste menuwijziging in 58 jaar. Hiermee voegen we een geheel nieuwe manier van bestellen toe aan de Subway-ervaring van onze gasten. De Signature Series bestaat namelijk uit acht vaste recepten die door een chef zijn samengesteld, waardoor de gast niet meer zelf hoeft na te denken over de perfecte smaakcombinaties. Omdat zelf samenstellen in het DNA van Subway zit, is dit natuurlijk ook nog steeds mogelijk.

WERKGEVER
Subway biedt een snelle en dynamische werkomgeving. We draaien ontzettend veel campagnes en ik ben betrokken bij alle facetten. Van werkzaamheden als budgetplanning, strategie en creatieve concepten, maar ook een campagne volledig 360° uitrollen. En dat allemaal voor een bedrijf wat volledig bestaat uit franchisees; dat maakt mijn baan extra uitdagend! Eigenlijk is geen dag hetzelfde en blijft het super interessant en leerzaam. Ook werk ik met een leuk en gezellig team, waardoor het elke dag een feestje is om naar kantoor te gaan!

2024
Afgelopen jaren hebben we Subway Nederland steeds meer op de kaart gezet met onze merkactivaties. Daar zijn we super trots op en dat zetten we uiteraard door in 2024. 2024 staat in het teken van verschillende innovaties. Zo hebben we eind 2023 de SubMelts aan onze menu’s toegevoegd en nu dus de Signature Series. Ook zijn de Daily Deals nieuw in ons assortiment; een drietal Subs waar de gast altijd voor een scherpe prijs van kan genieten. Met het ontwikkelen van deze innovaties is onze focus altijd een perfecte balans tussen premium producten en scherpe deals. Uiteraard focussen wij bij het innoveren en introduceren van nieuwe producten op het welzijn van onze franchisees.

BUREAUS
Omdat we in Nederland een relatief klein team hebben, werken we veel samen met externe bureaus. Met alle verschillende expertises komen we gezamenlijk tot mooie ronde campagnes en gave activaties. Op dit moment zijn de teams van Saatchi en Saatchi in Londen en München onze creatieve en strategische partners. De campagnes en key visuals die zij aanleveren worden door De Reclamefabriek gelokaliseerd voor de Nederlandse markt. Voor socialmediasamenwerkingen en -activaties, zoals de Royal Submarine op Koningsdag, werken we samen met Fitzroy. EssenceMediacom is al jaren onze partner voor media. Met Omnicom PR Group werken we sinds twee jaar samen op het gebied van PR en communicatie. Een groot team van bureaus dus, waar ik allemaal graag mee samenwerk en ook weer veel van kan leren!

MARKETINGTREND
Ik vind het interessant om te zien hoe het medialandschap verandert en dat de focus nu vooral ligt op short content video’s. De doelgroep van Subway is voornamelijk Gen Z. Deze generatie is moeilijker te bereiken met klassieke media. We zijn constant op zoek naar uitingen waarmee we deze snel afgeleide doelgroep toch kunnen bereiken. Onze focus ligt daarom voornamelijk op digitale marketing en social media. Voor onze nieuwe lancering van Signature Series werken we bijvoorbeeld heel veel samen met influencers om het nieuws en onze boodschap te verspreiden. Bij elke lancering kijken we constant hoe we de doelgroep het beste kunnen bereiken. Een leuke en interessante ontwikkeling als je het mij vraagt.

MARKETINGMOVIE
Mad Men! Een heerlijke serie over een reclamebureau in New York in de zestiger en zeventiger jaren van de vorige eeuw. Ook heb ik met veel plezier Pepsi, where is my jet? gekeken. Zelf werken we ook veel samen met PepsiCo en organiseren we winacties met PepsiCo en Vrumona. Na het kijken van deze mini-docu ben ik extra voorzichtig als het gaat om winacties en gaat er toch wat vaker een mailtje naar legal!



EERSTE BAANTJE
Ik werkte vanaf mijn 15e in de schoolvakanties op Ameland als bedieningsmedewerker in een strandpaviljoen. Samen met een vriendin een aantal weken in ons eigen appartementje, veel uren maken maar ook stiekem naar de Swinging Mill in de avonden. Daar is mijn horecapassie eigenlijk dus begonnen. Iets dat bij Subway onbewust nog wel eens van pas komt!

VRIJE TIJD
Ik kan erg genieten van een lange avond tafelen met vrienden in een goed restaurant, of bij ons thuis en dan zelf uitgebreid koken. Ook ben ik sinds een aantal jaren weer fanatiek aan het tennissen en plan ik mijn weekenden graag vol met tripjes naar nieuwe steden.

DROOMBAAN
Subway zit de laatste jaren in een enorme transformatie. Deze wordt geleid door het leadership team. Vanuit mijn rol als Marketing Manager voor de NedNordics lijkt het mij heel interessant onderdeel te zijn van zo’n team. Op die manier kan ik meedenken over manieren om het merk nog verder te laten groeien en hoe nieuwe groei te starten. Wie weet ben ik over een paar jaar wel het brein achter een historische nieuwe menuverandering zoals de Signature Series 😉

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Sven Fase van VodafoneZiggo
Imo Muller van 165 Beats
Anne-Lynke Kikstra van Milka
Kirsten van der Sluijs van Purina
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie
Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg

Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken