Coca-Cola lanceert Absolut Vodka & Sprite mixdrank

Coca-Cola lanceert Absolut Vodka & Sprite mixdrank
  • Food-en-retail
  • 11 apr 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Coca-Cola Nederland kondigt de introductie van Absolut Vodka & Sprite gemixed in blik aan, in Nederland. Hiermee brengen Coca-Cola en Absolut-eigenaar Pernod Ricard twee iconische merken samen.

De nieuwe vooraf gemixte cocktail wordt verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD) in Nederland.

Het ontwerp combineert volgens de makers 'de iconische flesvorm van Absolut Vodka in het midden en een kleurovergang, die de perfecte mix van Absolut's soepele karakter met de verfrissende citroen-limoensmaak van Sprite weerspiegelt.' Met Absolut Vodka & Sprite in voorgemixte vorm willen de twee merken naar eigen zeggen de perfecte smaakervaring bieden op een manier die handig en draagbaar is. 

James Davies, senior director Alcohol Ready to Drink bij The Coca-Cola Company, licht toe: 'Onze consumenten staan centraal in alles wat we doen, en het is belangrijk dat we hen een breed scala aan drankjes bieden die passen bij verschillende smaken en gelegenheden. Het nieuwe aanbod van Absolut Vodka & Sprite is een combinatie van de vertrouwde premium smaak van Absolut Vodka met de iconische en kenmerkende citroen-limoensmaak van Sprite, waardoor onze volwassen consumenten een verfrissende smakelijke en betrouwbare drinkervaring krijgen.'

Francesco Ottaviano, Global RTD Portfolio Director bij Pernod Ricard, vult aan: 'Hoewel Absolut Vodka en Sprite al lange tijd samen over de hele wereld worden genoten, verenigen we nu twee krachtige merken in een uniek kant-en-klaar product om te drinken. We zijn verheugd om dit exclusieve premium aanbod te presenteren in een handige en draagbare vorm aan onze Europese consumenten.'

Debasree Dasgupta, VP Global Marketing, Absolut Vodka, vervolgt: 'Absolut en Sprite zijn een dynamische fusie van twee iconische merken, een samenwerking die grenzen overschrijdt en voldoet aan de steeds veranderende wensen van de consument van vandaag en nieuwe consumptiegelegenheden. Deze unieke samenwerking is niet alleen een drankje, het is een viering van Absolut's overtuiging dat we allemaal Born to Mix zijn.' 

Verkrijgbaarheid 
Absolut Vodka & Sprite is vanaf nu verkrijgbaar in 250 ml blikverpakking in diverse (online) supermarkten, bioscopen, festivals en andere locaties. De blikjes zullen duidelijke symbolen bevatten met het oog op een verantwoorde consumptie, zoals dat het drankje alleen mag worden genoten door consumenten vanaf de wettelijke drinkleeftijd van 18+. De wereldwijde benchmark voor alcoholvolume (ABV) is 5% en dat is ook voor Nederland het alcoholvolume. Dat de frisdrankmaker uit Atlanta met de verschillende internationale bottelarijen in alcoholhoudende dranken stapt is van recente datum en boort een groot nieuw marktsegment aan. In 2023 merkte MarketingTribune al direct op dat Jack Daniel’s en Coca-Cola samen een 'Ready-To-Drink cocktail' introduceerden. De nieuwe Absolut Vodka & Sprite ready-to-drink zal voldoen aan de verantwoorde marketingrichtlijnen van Pernod Ricard en The Coca-Cola Company, meldt de tandem nog.
(PvWK) 


De nieuwe creatie ten voeten uit

Over Coca-Cola
'Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola Europacific Partners Nederland. Coca-Cola Europacific Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Coca-Cola Light, Fanta, Sprite, Aquarius, Powerade, Minute Maid, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Fuze Tea en Royal Bliss. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola Europacific Partners hebben in Nederland tegen de 800 medewerkers verdeeld over twee vestigingen.        
(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren. Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland: www.cocacolanederland.nl of via het sociale medium X.'

(bron: Coca-Cola)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken