Gelatomerk Amorino start in Nederland
- Food-en-retail
- 4 apr 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 4 apr 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag opent het Italiaanse ijsmerk Amorino zijn deuren in Amsterdam. Het merk is al in zes landen actief. De USP van Amorino is ambachtelijk ijs dat met een spatel tot een roos wordt gevormd, geheid een hit op Insta.
Bovendien schijnt het ijs bijzonder lekker te zijn.
Pagoto wordt de master franchisenemer in Nederland. Het filiaal op de Nieuwendijk 175 in de hoofdstad zal de eerste van meerdere zijn, zo wordt beloofd. De eigenaar van Pagoto heeft volgens de ijsmakers 'toonaangevende ervaring binnen de retail- en horecabusiness en is enthousiast om Amorino tot een succes te brengen.'
'We zijn erg verheugd dat we dit prachtige merk naar Nederland mogen brengen en de volgende stap mogen zetten in het succesvol uitrollen van het concept. De combinatie van de Italiaanse heritage en het hedendaagse ondernemerschap past perfect bij Amsterdam en bij ons', aldus Kiro Besali, namens master franchisenemer Amorino. Hij brengt naast 30 smaken die het over de grens al goed doen, ook gelato met 0% vet. Daarnaast kan je er ook terecht voor pannenkoeken, wafels, ijsmacarons en andere zoete lekkernijen en delicatesse producten, stelt Besali.
De opening wordt grootst gevierd met een aantal marketingacties, met onder andere een jaar gratis gelato voor de eerste 100 bezoekers.
(PvWK)
Voorbeelden uit het productportfolio van Amorino
Over Amorino
'Amorino biedt ambachtelijk ijs, gemaakt volgens de authentieke Italiaanse traditie. Met zorgvuldig geselecteerde producten en ingrediënten worden de gelatos met een spatel tot een roos gevormd. Dit maakt de gelatos niet alleen een lust voor je trek, maar ook een lust voor het oog. De gelatos zijn glutenvrij, zonder conserveermiddelen en vrij van kunstmatige kleur- en smaakstoffen. Oprichters van het merk, Cristiano Sereni en Paolo Benassi, besloten hun passie voor hun geboorteland Italië en hun passie voor gelato te combineren. De jeugdvrienden begonnen hun avontuur in 2002 om de echte smaak van de beste Italiaanse ijsrecepten met de wereld te delen. Het concept sloeg aan en werd een groot succes. En vanaf april dus ook in Nederland te vinden.'
(bron: Amorino)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Unox Soep in Zak positioneert zich... 29-04-2024
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
- [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -... 26-04-2024
- Jumbo lanceert Deep screen - 3D... 26-04-2024
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing