Veronica Magazine krimpt in tot rompredactie

Veronica Magazine krimpt in tot rompredactie
  • Media
  • 31 okt 2014 @ 15:18
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieMediaPrintOnlineJournalistiek

Veronica Magazine, het grootste omroeptijdschrift van Nederland, krimpt de eigen redactie in tot een rompredactie. Achttien werknemers worden per 1 januari boventallig, waarbij de volgende functies komen te vervallen: adjunct-hoofdredacteur, technisch eindredacteur, redacteur/verslaggever, vormgever, bureauredacteur programma/rtv en redacteur internet.

Dit melden NVJ en Villamedia. Aangezien Veronica Magazine meer wil inzetten op online, komen er 10 nieuwe functies terug, waaronder 2 fte's voor redacteuren digitaal en 2 fte's voor video-verslaggevers. Boventallig verklaarde medewerkers kunnen solliciteren op die nieuwe functies. De kernredactie wordt verder aangevuld met freelancers.

De reorganisatie bij Veronica Magazine heeft alles te maken met de oplagedaling van de afgelopen jaren (-15,6% in 2013). Daarmee zat het blad ruim boven de gemiddelde daling van de RTV-bladen (8,7%). Voor 2014 verwacht Veronica Magazine een nog forsere oplagedaling, van 20%. Daarnaast liep ook de verkoop van advertenties de laatste drie jaar terug van 9 miljoen naar onder de 5 miljoen euro. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken