Internetkrant Dutch Times is gestopt
- Media
- 1 dec 2014 @ 09:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaOnlineJournalistiekZakelijk
- 1 dec 2014 @ 09:37
- Redactie Media
De dagelijkse Internetkrant 'Dutch Times is dit weekend voor het laatste verschenen. Uitgeverij DutchAbroad stopt met e publicatie, zo heeft directeur/hoofdredacteur Thomas Arts bekendgemaakt. De online krant had te weinig abonnees.
Behalve een te klein aantal abonnees zou er ook tweespalt zijn tussen de aandeelhouders van de uitgeverij van Dutch Times, zo meldt Media Magazine. 'We hebben alles gedaan wat in onze mogelijkheden lag om dit te voorkomen', schrijft Arts in een brief op DutchAbroad.nl. 'Er rest nu niets anders meer dan stoppen.'
Volgens een brief van DutchAbroad naar haar abonnees heeft de digitale krant nu 1000 betalende abonnees. Een te laag aantal om een rendabele krant uit te brengen. Arts schrijft: 'Bijna twee-en-een-half jaar hebben mijn redacteuren en ik gevochten om van DutchAbroad.nl het succes te maken dat het in onze ogen verdient te zijn. Het doet me verdriet te moeten constateren dat het niet is gelukt.'
Uitgeverij DutchAbroad was een voortzetting van de Nederlandstalige website WereldKrant, de e-mailbulletins en het WereldExpat Magazine van de Wereldomroep. Het was een initiatief van Thomas Arts, redacteur van de WereldKrant en één van de boventallige medewerkers van de Wereldomroep. DutchAbroad bracht sinds oktober 2012 een dagelijkse betaalde PDF-krant uit voor Nederlanders in het buitenland voor 1,35 euro per week.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- gestopt
- internetkrant
- DutchAbroad
- Wereldomroep
- nieuwsbrief
- website
- journalistiek
- nieuws
- Dutch Times
- Thomas Arts
- WereldKrant
- redactie
- verdienmodel
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing