Internetkrant Dutch Times is gestopt

Internetkrant Dutch Times is gestopt
  • Media
  • 1 dec 2014 @ 09:37
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaOnlineJournalistiekZakelijk

De dagelijkse Internetkrant 'Dutch Times is dit weekend voor het laatste verschenen. Uitgeverij DutchAbroad stopt met e publicatie, zo heeft directeur/hoofdredacteur Thomas Arts bekendgemaakt. De online krant had te weinig abonnees.

Behalve een te klein aantal abonnees zou er ook tweespalt zijn tussen de aandeelhouders van de uitgeverij van Dutch Times, zo meldt Media Magazine. 'We hebben alles gedaan wat in onze mogelijkheden lag om dit te voorkomen', schrijft Arts in een brief op DutchAbroad.nl. 'Er rest nu niets anders meer dan stoppen.'

Volgens een brief van DutchAbroad naar haar abonnees heeft de digitale krant nu 1000 betalende abonnees. Een te laag aantal om een rendabele krant uit te brengen. Arts schrijft: 'Bijna twee-en-een-half jaar hebben mijn redacteuren en ik gevochten om van DutchAbroad.nl het succes te maken dat het in onze ogen verdient te zijn. Het doet me verdriet te moeten constateren dat het niet is gelukt.'

Uitgeverij DutchAbroad was een voortzetting van de Nederlandstalige website WereldKrant, de e-mailbulletins en het WereldExpat Magazine van de Wereldomroep. Het was een initiatief van Thomas Arts, redacteur van de WereldKrant en één van de boventallige medewerkers van de Wereldomroep. DutchAbroad bracht sinds oktober 2012 een dagelijkse betaalde PDF-krant uit voor Nederlanders in het buitenland voor 1,35 euro per week. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken