IDTV en Hot Pepper werken samen aan YouTube-formats

IDTV en Hot Pepper werken samen aan YouTube-formats
  • Media
  • 23 jan 2017 @ 11:19
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaOnlineContentVideo

IDTV en Hot Pepper zijn deze maand een alliantie aangegaan waarbij gezamenlijk YouTube-formats zullen worden ontwikkeld en geproduceerd. In februari 2017 wordt naar verwachting het eerste YouTube-kanaal gelanceerd.

Suzanne Pronk, Head of Digital bij IDTV: 'Ik ben ontzettend blij met de samenwerking met Hot Pepper. Wij begrijpen elkaars taal en vak. Wat voor mij als digital native binnen de tv wereld ontzettend fijn is.'

Om voorop te blijven wil IDTV zich blijven ontwikkelingen op het gebied van online video binnen de sociale video kanalen. Een samenwerking met een partij als Hot Pepper maakt het mogelijk om dit binnen een productiemaatschappij sneller te realiseren, aldus Suzanne Pronk.

Hot Pepper is een jaar geleden gestart en heeft al diverse succesvolle YouTube formats ontwikkeld voor andere Nederlandse productiemaatschappijen. Hot Pepper is een digital first, creative studio, waar zij digital formats ontwikkelen, verkopen en produceren.

Sinds een jaar  zijn wij druk bezig met het bedenken en produceren van digitale formats. Onze kracht is dat wij graag bedrijven helpen die digitale ambities hebben en om deze samen met hun te verwezenlijken. Ik kijk dan ook erg uit naar deze samenwerking, aldus Romario van ’t Land.

IDTV, opgericht in 1977, is één van Nederlands grootste onafhankelijke productiemaatschappijen en is sinds 2003 onderdeel van het Britse mediabedrijf All3Media. Het bedrijf is toonaangevend in de ontwikkeling, productie  en exploitatie van kwalitatief hoogstaande mediaconcepten op gebied van televisie, internet, evenementen, documentaire, drama en live communicatie. Bekende producties van IDTV zijn Wie is de Mol, De Rijdende Rechter, Bed & Breakfast en CupCakeCup. Naast tv-programma’s ontwikkelt IDTV ook online formats voor klanten als LindaTV, vtwonen en Libelle TV.

Foto: ©simpson33/123RF.COM

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken