Canon sponsort Theater de Maaspoort

Canon sponsort Theater de Maaspoort
  • Sponsoring
  • 28 okt 2013 @ 11:49
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

Canon Europe wilt een belangrijke impuls aan cultuur in Noord-Limburg geven door sponsor te worden van Theater de Maaspoort in Venlo. Hiermee geeft zij invulling aan haar ambitie met andere bedrijven te investeren in kunst en cultuur in de regio en de verdere uitbreiding van het theater.

Theater de Maaspoort is als onderdeel van de herontwikkeling van de Maasboulevard in Venlo uitgebreid en gerenoveerd en is één van de meest markante gebouwen aan de Maas. Dankzij de sponsorovereenkomst met Canon is het theater in staat een hoogwaardig en toegankelijk cultureel aanbod te ontwikkelen.
Wethouder Stephan Satijn (Economische Zaken en Hoger Onderwijs) vindt het sponsorship een belangrijk signaal van Canon Europe. ‘Naast de eerder geschonken Canon-Océ Leerstoel voor Business Services Innovation is dit in feite het tweede geschenk aan Venlo. Canon benadrukt hiermee de verbondenheid en de goede relatie met onze stad en regio. Dat was ook de voornaamste reden van ons bezoek aan Tokyo in juni. De relatie met Canon is voor Venlo van groot belang.’

‘Theater de Maaspoort gaat een positieve toekomst tegemoet en is een toonaangevend gebouw in Venlo, een cultureel icoon aan de Maas. Cultuur is voor onze stad erg belangrijk. De ambitie van Venlo en vele bedrijven in deze regio om hoger opgeleiden te inspireren en te binden, hangt hiermee samen. Canon is één van de bedrijven die zich bewust is van het belang om juist in deze tijd te investeren in cultuur’, zegt Leon Thommassen, directeur van Theater de Maaspoort. ‘Het geïnvesteerde geld wordt gebruikt om de inrichting en aankleding van de nieuwe foyer en zaal te bekostigen en de exploitatie te ondersteunen. We hopen dat veel bedrijven het voorbeeld van Canon zullen volgen.’

‘Theater de Maaspoort biedt een hoogwaardige en zeer gevarieerde programmering en vervult een belangrijke regionale functie in Noord-Limburg. Een belangrijke factor voor de kwaliteit van het vestigingsklimaat van Venlo en omgeving is de aanwezigheid van cultuur’, benadrukt James Leipnik, Chief of Communications van Canon Europe. ‘De rol van Theater de Maaspoort is hierbij zeer waardevol, zowel voor de bewoners als het bedrijfsleven in de regio. We zijn er trots op dat Canon Europe als sponsor een bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van een rijk en gevarieerd cultureel aanbod.’

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken