Triple IT en KNVB brengen digitale innovatie naar speelveld
- Sponsoring
- 7 mei 2014 @ 12:34
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekVoetbal
- 7 mei 2014 @ 12:34
- Redactie Sponsoring
Triple IT zet vol in op innovatie in de sport met digitale oplossingen voor de KNVB en het Nederlands elftal. Zo is de Google Glass met videoanalyse app mee naar de trainingsstage in Hoenderloo, en wordt er druk gewerkt aan de Oculus Rift-oplossing om spelsituaties te herbeleven.
Triple IT en de KNVB onderzoeken op welke wijze interactieve technologie bij kan dragen aan de voetbalsport. De eerste oplossingen met wearables en virtual reality zijn ontwikkeld, getest en worden nu in aanloop naar het WK toegepast voor de training van de Nederlandse spelers. Max Reckers, video-analist bij de KNVB: ‘Louis van Gaal staat bekend om zijn vooruitstrevende aanpak. Die mentaliteit stelt ons in staat om verder te gaan dan andere teams. De inzet van Google Glass en Oculus Rift geven ons die gewenste voorsprong.’
Google Glass
Zo heeft Triple IT voor de trainers van Oranje een videoanalyse app ontwikkeld om met de Google Glass al tijdens de training de realtime videobeelden van situaties te kunnen (her)bekijken. Deze opnames die doorgaans achteraf geanalyseerd worden, zijn hiermee handsfree op het veld beschikbaar voor een ruimer inzicht in spelersacties als bepaalde situaties zich voordoen. Hier kan de trainer vervolgens nog effectiever op inspelen.
Virtual reality
Volop in ontwikkeling is ook een interactieve simulatie- en analysetool die gebruik maakt van virtual reality. Dankzij de Oculus Rift zijn eerdere spelsituaties oneindig te herbeleven. Met deze bril op waan je tijdens de nagebootste situaties als één van de spelers op het speelveld, op elke gewenste positie. Spelers kunnen situaties hiermee terugkijken, vanuit een ander perspectief ervaren of alternatieve acties simuleren en zo op interactieve wijze het eigen spel verbeteren.
Grondige analyse
Ben van der Burg, Commercieel Directeur bij Triple IT: ‘Grondige analyses zijn heel belangrijk in de sport. De KNVB is er al heel ver in en wij mogen ze helpen om dit verder te verbeteren. Nu kun je met digitale middelen niet alleen weten wat je anders moet doen, maar het ook voelen. Door deze ervaring leer je sneller en is de kans op succes groter. Zoals Benjamin Franklin onderstreept: to involve is to learn.’
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing