Spotify mediapartner International Film Festival Rotterdam

Spotify mediapartner International Film Festival Rotterdam
  • Sponsoring
  • 24 dec 2014 @ 16:11
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipKunst & Cultuur

International Film Festival Rotterdam (IFFR) en streaming muziekservice Spotify zijn een mediapartnerschap aangegaan en trakteren festivalbezoekers op de muzikale inspiratiebronnen van filmmakers uit binnen- en buitenland. Zo krijgen het IFFR-publiek en gebruikers van Spotify on- en offline toegang tot de muziek achter de films.

De afgelopen maanden heeft IFFR filmmakers uit de hele wereld gevraagd naar muziek die hen inspireerde voor een nieuwe film, uit een writer's block heeft gehaald of op een andere manier waardevol voor hen is. Met veel enthousiasme hebben gevestigde en jonge filmmakers als Martín Rejtman (Dos Disparos), Pedro Costa (Cavalo Dinheiro) en Ramón Gieling (Erbarme Dich - Matthäus Passion Stories) hun muzikale keuzes ingediend. Van Kate Bush tot Chinese panfluitmuziek, van Richard Wagner tot Miley Cyrus, van Bowie tot Beyoncé: ruim veertig unieke en inspirerende muzieklijsten staan op Spotify klaar om ontdekt te worden, en dit aantal blijft groeien.

IFFR op het Spotify-platform
Speciaal voor het festival heeft Spotify een IFFR-account aangemaakt: spoti.fi/IFFR. Hier kunnen Spotify-gebruikers kennis maken met IFFR en de aan het festival verbonden filmmakers. Via de IFFR-website en social media van beide partijen zullen de muzieklijsten worden uitgelicht.

De playlists zijn tijdens IFFR te beluisteren in festivalhart de Doelen. Ook bij een aantal edities van de talkshow IFFR Late Night (vrijdag 23 januari t/m donderdag 29 januari, 22:00 uur in de Doelen) worden filmmakers door presentator Tom Barman over hun muziekkeuze aan de tand gevoeld. Daarnaast zijn er speciale draaisessies met IFFR-huis-dj Okkie Vijfvinkel.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken