Asics tiende gouden partner Tokyo 2020

Asics tiende gouden partner Tokyo 2020
  • Sponsoring
  • 7 apr 2015 @ 14:33
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringOlympische Spelen

Tokyo blijft in razend tempo nieuwe partners bekendmaken. Sportkledingmerk Asics heeft zich als tiende 'Gold Sponsor' verbonden aan de Olympische Spelen in Tokyo in 2020.

Asics heeft de rechten verkregen voor de categorie 'sporting goods', meldt SportsPromedia. Asics zal als onderdeel van deze sponsoring alle vrijwilligers tijdens deze Spelen van kleding voorzien. Asics is al kledingsponsor van de Japanse Olympische en Paralympische ploeg.

Financiële details zijn niet bekend gemaakt, maar naar verwachting vertegenwoordigt elk gouden partnerschap een waarde van 15 miljard Yen, ruim 115 miljoen euro.

De sponsorovereenkomsten worden gesloten door Dentsu, dat de organisatie minimaal 1,4 miljard euro aan sponsorinkomsten heeft beloofd. Met de tien partners is dat bedrag nu bijna bereikt.

Reclamebureau Dentsu heeft de organisatie minimaal 1,5 miljard dollar aan lokale sponsorhipinkomsten gegarandeerd. Inmiddels is dat bedrag bijna gehaald. Naast Asics mogen ook de volgende bedrijven zich gouden partner noemen: Canon, Nippon Life Insurance Company, Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Company, JX Nippon Oil & Energy, NTT, Fujitsu, NEC, Asahi Breweries en Nomura Holdings.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken