TrendyHair sponsort musicals: ‘Meer dan volledige compensatie van de investering’

TrendyHair sponsort musicals: ‘Meer dan volledige compensatie van de investering’
  • Sponsoring
  • 28 mei 2015 @ 20:03
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurSponsoring

TrendyHair sponsort de musical Grease, naar de bekende film uit de jaren 70. Het is al weer de vijfde overeenkomst die TrendyHair heeft gesloten met Stage Entertainment Nederland, dat de musical zal produceren. Marc van Toren, general manager TrendyHair Company: ‘Behalve de exposurewaarde hebben we elke keer een (meer dan) volledige compensatie van de investering gerealiseerd.’

‘Hairspray, Legally Blond, Flashdance, Dreamgirls en nu Grease, ieder op hun eigen manier hebben ze voor ons de mogelijkheid geschapen een product of steiltang te promoten’, zegt Marc van Toren. Het eerste contact met Albert Verlinde Entertainment, dat later opging in Stage Entertainment, werd gelegd toen Jim Bakkum ambassadeur was van de TrendyHair-merken CHI en BioSilk en de oud-Idols-deelnemer werd gecast voor een hoofdrol in de musical Hairspray.

Van Toren: ‘De musicals van Verlinde waar wij de keuze op laten vallen kenmerken zich door hun dynamiek, hun jonge enthousiaste en gedisciplineerde cast en de “klank” die het heeft voor het grote publiek, het gevoel wat het overbrengt naar de bezoeker. Over het algemeen zijn het feel good musicals die je als bezoeker ondergaat als een feestje en waar je na afloop een goed en opgeruimd gevoel aan overhoudt. Het swingt en enthousiasmeert en wij willen ons als TrendyHair Company ook op die manier op de markt bewegen en linken en associëren ons dus graag met dit soort producties.’

De samenwerking wordt via een digitale nieuwsbrief en de buitendienst bekend gemaakt aan de relaties, zoals Stage Entertainment de pr voor zijn rekening neemt. ‘Ook hebben wij een activiteit georganiseerd waarbij een aantal relaties in de gelegenheid wordt gesteld om samen met ons de Galapremière te bezoeken op 13 september in Tilburg. Vanuit Stage Entertainment zal ons logo en de link naar onze website op alle communicatie (waar mogelijk) in relatie tot Grease de Musical worden meegenomen.’

Rondom de musical Grease zal een nieuw lijn van BioSilk worden omgetoverd tot ‘Grease’-product, zegt Van Toren. ‘Buiten dat we dat zullen plaatsen bij de professionele kapper, parfumerie Douglas, de See, Buy, Fly-winkels op Schiphol, zal het product worden aangeboden via de merchandisestand in het theater waar op dat moment de musical zal worden opgevoerd.
Verder zal onze advertentie op 1/1 pagina, full color in het officiële programmaboek worden opgenomen. Het is gebleken dat een dergelijk programmaboek als herinnering aan het bezoek wordt meegenomen naar huis en bewaard wordt, dus de levensduur van een dergelijke advertentie is bovengemiddeld lang.’

De investering in de sponsoring van een musical is daardoor altijd positief gebleken. ‘De investering in de bijdrage als sponsor hebben we immer commercieel kunnen onderbouwen en er een return on investment op gecreëerd. Behalve de exposurewaarde hebben we daardoor een (meer dan) volledige compensatie van de investering gerealiseerd. Behalve dat Dreamgirls een van de meest succesvolle musicals voor Verlinde Entertainment is geworden – deze draait nog steeds in het De La Mar theater in Amsterdam – is het ook voor ons een heel groot succes geworden door de lancering van de Dreamgirls-steiltang in combinatie met een publiekscampagne. De consument die de steiltang aanschafte maakte kans op twee gratis tickets voor de musical door een uniek nummer (vindbaar aan de binnenzijde van de verpakking) door te geven op de site van de musical.’


 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken