Under de Toer financiert 30 culturele projecten
- Sponsoring
- 25 okt 2016 @ 00:42
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - EvenementSponsoringKunst & Cultuur
- 25 okt 2016 @ 00:42
- Redactie Sponsoring
Under de Toer is dit weekend gestart als project waarbinnen ruimte is voor dertig culturele initiatieven uit heel Fryslân. Combinaties van kerken, verenigingen en kunstenaars kunnen zich aanmelden voor dit officiële onderdeel van Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa 2018. De projecten kunnen rekenen op financiële ondersteuning door het Prins Bernhard Cultuurfonds.
Dorpskerk Huizum luidde zondag 23 oktober de klok voor de start van Under de Toer. Vanaf nu tot 15 januari 2017 kunnen combinaties van kerken, verenigingen en kunstenaars zich aanmelden voor dit officiële onderdeel van Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa 2018, dat wordt begeleid door Jos Thie en tamara Schoppert.
Jos Thie, samen met Bouke Oldenhof initiatiefnemer van Under de Toer: 'Kerken zijn plekken vol schitterende verhalen, die erop wachten om opnieuw te worden verteld. Door zoveel mogelijk verenigingen, in samenwerking met kunstenaars. Dat is de culturele kracht van onze provincie.'
Kerk, kunst, Europa
Binnen Under de Toer kunnen dertig culturele manifestaties worden ontwikkeld: van opera tot concert, van dans tot toneel, van beeldende kunst tot fotografie. Daarvoor kunnen vanaf nu combinaties van kerkbesturen, (amateur)verenigingen en professionele kunstenaars hun plannen indienen. De ruim 750 kerken, 600 verenigingen en 500 kunstenaars in Fryslân worden persoonlijk uitgenodigd hun plan kenbaar te maken. Aanmelden kan eenvoudig online, via Underdetoer.nl.
In april 2017 worden de projecten gepubliceerd. Mochten er meer dan dertig aanmeldingen binnenkomen, dan wordt een selectie gemaakt. In april start ook de voorbereiding van het 31e project: een voorstelling in de vorm van een spectaculaire rondleiding door de Grote of Jacobijnerkerk in Leeuwarden. Deze aftrap van Under de Toer in januari 2018 is gebaseerd op het verhaal rondom Maria Louise, die in deze kerk begraven ligt. Bouke Oldenhof schrijft de tekst, Sjoeke-Marije Wallendal voert de regie.
V.l.n.r.: Bouke Oldenhof, Tamara Schoppert en Jos Thie. (Foto: Tryntsje Nauta)
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- financiering
- cultuur
- Friesland
- Culturele Hoofdstad
- projecten
- Leeuwarden
- Prins Bernhard Cultuurfonds
- Under de Toer
- kerken
- kunst
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing