ING Private Banking lanceert mobiel golftoernooi

ING Private Banking lanceert mobiel golftoernooi
  • Sponsoring
  • 29 aug 2019 @ 12:47
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MobileEvenementSponsoringActivatie

ING Private Banking heeft tijdens de honderdste editie van het KLM Open een primeur. Samen met topgolfer Joost Luiten lanceert de bank ‘The Mobile Open’. Tijdens dit allereerste mobiele golftoernooi ter wereld kunnen deelnemers wildcards winnen voor Beat the Pro.

In de game kan de deelnemer afslaan op een digitale hole 13 via de smartphone die fungeert als een golfclub. De gyroscoop in de telefoon registreert nauwkeurig beweging en snelheid, zodat de swing perfect wordt gemeten. Op een ranking-board kan de deelnemer de score van de afslag zien en of er kans is op het winnen van een plek in programma Beat the Pro.

Joost Luiten, toernooidirecteur van The Mobile Open: 'Het is geweldig dat ING Private Banking op deze manier de golfsport toegankelijker maakt en vooruit helpt. En natuurlijk vind ik het ontzettend leuk dat ik mijzelf toernooidirecteur mag noemen van het allereerste mobiele golftoernooi ter wereld.'

De game voorziet deelnemers na hun afslag van tips van Joost Luiten. Meer informatie over The Mobile Open is te vinden op ING.nl/themobileopen.

Golfsport vernieuwen

Als hoofdsponsor van het Nederlandse Golf heeft ING Private Banking de missie om van iedere golfliefhebber een betere golfer te maken. Steven Sedee, manager Sportsponsoring van ING Nederland: 'Met dit eerste mobiele golftoernooi van de wereld zetten we weer een stap in het vernieuwen van de sport en geven we richting aan onze missie ‘Handicap omlaag, spelplezier omhoog’.'

ING Private Banking is voor het vierde jaar trotse partner van het KLM Open, dat van 12 t/m 15 september plaatsvindt op The International in Amsterdam.

Sinds 2016 is ING Private Banking hoofdsponsor van het Nederlandse golf. Als partner was ING Private Banking betrokken bij de introductie van Golf.nl, dé app voor golfend Nederland, het jeugdprogramma Raak! en de introductie van Beat the Pro, een spectaculair spelelement tijdens het KLM Open en een enorm succes bij spelers en publiek.

Twee jaar gelden introduceerde ING op The Dutch een wereldprimeur met de 360 VR-fan beleving. Ook daarmee werd een bijdrage geleverd aan het vernieuwen en vooruithelpen van de golfsport in Nederland.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken