M·A·C Cosmetics doneert aan Orange Babies en Dance4Life

M·A·C Cosmetics doneert aan Orange Babies en Dance4Life
  • Sponsoring
  • 30 nov 2022 @ 07:49
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Op 29 november overhandigde M·A·C Cosmetics een cheque aan Orange babies en Dance4Life om de projecten van deze organisaties te steunen. Het geld werd opgehaald met de verkoop van de Viva Glam lipstick van het cosmeticamerk.

Namens M·A·C Cosmetics overhandigden Isabelle de Cock, General Manager Estée Lauder Companies en Linda Todorovits, Brand Manager M·A·C Cosmetics, de cheque ter waarde van 49.200 euro aan de goede doelen. In de afgelopen 12 jaar is er, met de opbrengst van de VIVA GLAM Lipstick, een totaal bedrag van 2.226.204 euro gedoneerd aan Dance4Life en Orange Babies. De donatie geeft Orange Babies en Dance4Life de mogelijkheid om hun projecten voort te zetten.

Tegen aids
Orange Babies besteedt de donatie aan het Champions project. Dit is een project voor en door jongeren. In de landen waar Orange Babies actief is (Zuid-Afrika, Namibië en Zambia) is 30% van de nieuwe infecties te zien onder jongvolwassenen(leeftijd 10 tot 24 jaar) in het algemeen en onder jonge meiden in het bijzonder. Dit hoge cijfer onder meiden heeft grotendeels te maken met het gebrek aan onderwijs. Veel  Afrikaanse meisjes hebben geen toegang tot onderwijs, of moeten afhaken tijdens hun opleiding. Hierdoor hebben ze weinig kans op betaald werk en dubbel zoveel kans op hiv.
Orange Babies wil, samen met M·A·C, de positie van meisjes op meerdere vlakken verbeteren. Met dit bedrag kunnen zo’n 150 meisjes naar school.

Dance4Life ontwikkelde dankzij de bijdrage van Viva Glam de afgelopen jaren haar voorlichtingsprogramma op Nederlandse middelbare scholen en jongerencampagnes. Het laatste initiatief is de podcast Sekspraat, waarmee ze meer dan een half miljoen jongeren en ouders bereikten. De podcast met influencers als Marije Zuurveld en Dzifa Kusenuh gaat over seksualiteit en taboes doorbreken.

Foto: Dennis van Beek.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken