Nationale-Nederlanden verlengt vier culturele partnerships

Nationale-Nederlanden verlengt vier culturele partnerships
  • Sponsoring
  • 27 dec 2022 @ 13:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Verzekeraar Nationale-Nederlanden (NN) verlengt het partnerschip met vier culturele instellingen. De komende jaren kunnen het Nederlands Fotomuseum, Kunstmuseum Den Haag, Kunsthal Rotterdam en het Nationaal Archief rekenen op de steun van Nationale-Nederlanden.

De verzekeraar zet zich samen met haar partners in om een breder publiek kunst en cultuur te laten ontdekken. Dailah Nihot, Chief People, Communications, and Sustainability Officer en lid van de Management Board: 'Kunst speelt een belangrijke rol in de samenleving. Het kan ons anders naar de wereld laten kijken. Daarom blijven wij ons als bedrijf inzetten om kunst voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. We kijken uit naar de initiatieven die onze partners de komende jaren gaan ontwikkelen.’

Tentoonstellingspartner
De afgelopen jaren heeft Nationale-Nederlanden het Nederlands Fotomuseum ondersteund bij het digitaliseren en tonen van de collectie, bestaande uit meer dan 5 miljoen beelden. Daarnaast heeft het bedrijf de Eregalerij van de Nederlandse fotografie mogelijk gemaakt. Een muzikale selectie van de Eregalerij was te zien tijdens het NN North Sea Jazz. De komende periode zal het partnerschap zich nog meer richten op het zichtbaar maken van de verhalen achter die gigantische collectie foto's.

Ook in Kunstmuseum Den Haag zal de verzekeraar zich blijven inzetten als partner. Zo maakte NN de afgelopen jaren succesvolle tentoonstellingen als Mode in kleur, Erwin Olaf en De ontdekking van Mondriaan mogelijk. In de komende jaren gaat het bedrijf zich samen met het Kunstmuseum inzetten om nog meer mensen, van alle leeftijdsgroepen, enthousiast te maken voor de collectie van het museum. Te beginnen met het vieren van het 125e geboortejaar van Escher tijdens een jaar vol programmering.

Van publiekstrekker tot verhalen achter archiefstukken
Door het partnership met Kunsthal Rotterdam wordt het komende jaar weer een grote internationale tentoonstelling mogelijk gemaakt. In het najaar van 2023 is werk van Ai Weiwei te zien. Ai Weiwei is een van de grootste hedendaagse kunstenaars en mensenrechtenactivist. De tentoonstelling 'In Search of Humanity', gaat dieper in op de aspecten van de mensheid en laat het artistieke commentaar van de kunstenaar op verschillende thema's zien. De afgelopen jaren hebben honderden bezoekers via Nationale-Nederlanden de Kunsthal bezocht tijdens klantavonden, de NN Open Museum Week, het 30-jarige jubileum van de Kunsthal en de Kunsthal Weekenden.

Ook met het Nationaal Archief blijft Nationale-Nederlanden de komende drie jaar partner. Met deze bijdrage kan het de verhalen achter de archiefstukken vertellen in tentoonstellingen. Afgelopen jaar toonde het Nationaal Archief met de tentoonstelling 'Kòrsou - Curaçao' een inkijkje in het leven op Curaçao tijdens de koloniale overheersing. In 2023 presenteert het de tentoonstelling ‘Op de kaart’ waarbij een selectie uit de grootste kaartencollectie van Nederland wordt getoond. De tentoonstelling wordt mede mogelijk gemaakt door Nationale-Nederlanden.

Naast deze vier culturele instellingen heeft Nationale-Nederlanden ook partnerships met het Mauritshuis en Art Rotterdam. Als hoofdpartner van het Mauritshuis maakt Nationale-Nederlanden jaarlijks een tentoonstelling mogelijk en ondersteunt het programma’s om een breder publiek in aanraking te laten komen met de collectie. Tijdens Art Rotterdam, van 9 tot en met 12 februari 2023, reikt NN de jaarlijkse NN Art Award uit aan een uitzonderlijk getalenteerde kunstenaar.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken