Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- Food-en-retail
- 18 mrt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 18 mrt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Met een uitgebreid assortiment voor de paastafel, inclusief nieuwe lekkernijen, een vrolijke TV-commercial en de inzet van AI zegt Albert Heijn de fantasie van vooral de kleinste klanten tot leven te willen brengen, komende periode.
Zelfs de AH-bezorgbus is in paassferen gebracht.
De bakkerij is de spil van de paascampagne van Albert Heijn: met veel nieuwe producten voor op de paastafel. Daarbij kunnen klanten dit jaar hun paasfantasie werkelijkheid zien worden. Kinderen kunnen een tekening insturen met daarop hun lekkerste of mooiste idee voor een paasproduct. De vijf leukste tekeningen worden geselecteerd en met behulp van AI maakt de bakkerij van Albert Heijn van deze fantasie werkelijkheid. De winnaars ontvangen op goede vrijdag hun product thuis zodat ze er samen met familie en vrienden tijdens de paasdagen van kunnen genieten. Een tekening insturen kan via de social media kanalen van Albert Heijn.
De actie is onderdeel van de paascampagne van Albert Heijn. Dat AI hiervoor wordt gebruikt, is een primeur voor een supermarkt in Nederland.
De Paasbus
Nieuw en uitgebreid paasassortiment
Naast deze unieke actie heeft Albert Heijn een breed assortiment aan vertrouwde en nieuwe producten ontwikkeld voor een goed gevulde paastafel. Zo zijn de paashaasbroodjes er dit jaar weer, zelfs in extra grote uitvoering. Met een knipoog naar de trend om van twee bekende producten een nieuwe te maken, introduceert Albert Heijn de AH Excellent cronaantjes: lekkere mini croissantjes met bananensmaakvulling. Ook nieuw zijn het AH Excellent Gesneden verspakket paassalade met eetbare bloemen en het AH Excellent Praliné-ei, waar heel verrassend een échte eierschil omheen zit. In de winkels zijn de bekende hamsters te zien die voor de gelegenheid hun paasbeste outfit hebben aangetrokken.
Thuisbakkers aan de slag
Niet alleen de fantasie leidt tot echte bakkerijproducten bij Albert Heijn. Om de groeiende groep klanten die graag zelf als volleerd thuisbakker aan de slag gaat te bedienen, heeft Albert Heijn producten ontwikkeld die in een handomdraai uit de oven getoverd worden. Zo is er het AH Excellent Bakpakket luxe feeststol (het eerste bakpakket van Albert Heijn) om thuis samen een feeststol te bakken. Ook is er een AH Excellent Gesneden verspakket hartige croissantkrans met omeletvulling. Als je de smaak te pakken hebt, kun je aan de slag met zoete en hartige wafels met het wafelijzer en AH Excellent wafelmix. Ook is er volop inspiratie en zijn er lekkere recepten te vinden op Allerhande digitaal en in de speciale paaseditie van de Albert Heijn assortimentsgids.
'Wij willen dat Pasen een feest is voor iedereen met verrassende en betaalbare lekkernijen', aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. 'Daarom hebben we bijna 40 nieuwe AH Excellent-producten aan het paasassortiment toegevoegd, vanaf 1,19 euro per stuk. En door de technologie van AI te combineren met het ambacht van bakker kunnen we een aantal klanten een extra feestelijk Pasen bezorgen met hun eigen product op de paastafel.'
Televisiecommercial
In de paascommercial van Albert Heijn zien we de kinderen van supermarktmanager Ilse die zelf hun fantasie de vrije loop laten. Tommie en Robin zijn de volwassenen te slim af en bezorgen de bakker van Albert Heijn heel wat extra werk maar met een onverwacht lekker resultaat. De commercial is opgenomen in de bakkerij van Albert Heijn in Panningen en de echte bakkers van Albert Heijn komen in beeld. Bekijk de bijbehorende commercial in het venster hieronder.
(PvWK)
Paasuiting van Albert Heijn
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Westland Salades maakt eerste TVC in... 15-05-2024
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 13-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
- Vakantiegangers zeer tevreden over... 13-05-2024
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr... 13-05-2024
- [marketeer 202] Pauline Barendregt -... 10-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing