Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI

Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
  • Food-en-retail
  • 18 mrt 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Met een uitgebreid assortiment voor de paastafel, inclusief nieuwe lekkernijen, een vrolijke TV-commercial en de inzet van AI zegt Albert Heijn de fantasie van vooral de kleinste klanten tot leven te willen brengen, komende periode.

Zelfs de AH-bezorgbus is in paassferen gebracht.

De bakkerij is de spil van de paascampagne van Albert Heijn: met veel nieuwe producten voor op de paastafel. Daarbij kunnen klanten dit jaar hun paasfantasie werkelijkheid zien worden. Kinderen kunnen een tekening insturen met daarop hun lekkerste of mooiste idee voor een paasproduct. De vijf leukste tekeningen worden geselecteerd en met behulp van AI maakt de bakkerij van Albert Heijn van deze fantasie werkelijkheid. De winnaars ontvangen op goede vrijdag hun product thuis zodat ze er samen met familie en vrienden tijdens de paasdagen van kunnen genieten. Een tekening insturen kan via de social media kanalen van Albert Heijn.

De actie is onderdeel van de paascampagne van Albert Heijn. Dat AI hiervoor wordt gebruikt, is een primeur voor een supermarkt in Nederland.

De Paasbus

Nieuw en uitgebreid paasassortiment 
Naast deze unieke actie heeft Albert Heijn een breed assortiment aan vertrouwde en nieuwe producten ontwikkeld voor een goed gevulde paastafel. Zo zijn de paashaasbroodjes er dit jaar weer, zelfs in extra grote uitvoering. Met een knipoog naar de trend om van twee bekende producten een nieuwe te maken, introduceert Albert Heijn de AH Excellent cronaantjes: lekkere mini croissantjes met bananensmaakvulling. Ook nieuw zijn het AH Excellent Gesneden verspakket paassalade met eetbare bloemen en het AH Excellent Praliné-ei, waar heel verrassend een échte eierschil omheen zit. In de winkels zijn de bekende hamsters te zien die voor de gelegenheid hun paasbeste outfit hebben aangetrokken. 

Thuisbakkers aan de slag 
Niet alleen de fantasie leidt tot echte bakkerijproducten bij Albert Heijn. Om de groeiende groep klanten die graag zelf als volleerd thuisbakker aan de slag gaat te bedienen, heeft Albert Heijn producten ontwikkeld die in een handomdraai uit de oven getoverd worden. Zo is er het AH Excellent Bakpakket luxe feeststol (het eerste bakpakket van Albert Heijn) om thuis samen een feeststol te bakken. Ook is er een AH Excellent Gesneden verspakket hartige croissantkrans met omeletvulling. Als je de smaak te pakken hebt, kun je aan de slag met zoete en hartige wafels met het wafelijzer en AH Excellent wafelmix. Ook is er volop inspiratie en zijn er lekkere recepten te vinden op Allerhande digitaal en in de speciale paaseditie van de Albert Heijn assortimentsgids.

'Wij willen dat Pasen een feest is voor iedereen met verrassende en betaalbare lekkernijen', aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. 'Daarom hebben we bijna 40 nieuwe AH Excellent-producten aan het paasassortiment toegevoegd, vanaf 1,19 euro per stuk. En door de technologie van AI te combineren met het ambacht van bakker kunnen we een aantal klanten een extra feestelijk Pasen bezorgen met hun eigen product op de paastafel.' 

Televisiecommercial 
In de paascommercial van Albert Heijn  zien we de kinderen van supermarktmanager Ilse die zelf hun fantasie de vrije loop laten. Tommie en Robin zijn de volwassenen te slim af en bezorgen de bakker van Albert Heijn heel wat extra werk maar met een onverwacht lekker resultaat. De commercial is opgenomen in de bakkerij van Albert Heijn in Panningen en de echte bakkers van Albert Heijn komen in beeld. Bekijk de bijbehorende commercial in het venster hieronder.
(PvWK)

Paasuiting van Albert Heijn

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken