Anokyewah en Brand Flu nieuwe bestuursleden PIM

Anokyewah en Brand Flu nieuwe bestuursleden PIM
  • Algemeen
  • 5 jul 2022 @ 14:50
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • NieuwkomersMarketing

Abena Anokyewah (GVB) en Monique Brand Flu (Buma/Stemra) zijn toegetreden tot het bestuur van Platform Innovatie in Marketing. Het PIM-bestuur noemt zich 'met hun komst klaar om verdere invulling te geven aan het vergroten van de betekenisvolle impact van marketeers.'

Samen de rol van marketing innoveren om betekenisvolle impact te maken. Dat is de ambitie van PIM, die nasar eigen zeggen op vier fronten wordt vormgegeven: via kennis, bewijskracht, podium en netwerk.

Onlangs namen Stefan Harzevoort en Louise Doorn afscheid van het bestuur. Abena Anokyewah en Monique Brand Flu treden per 5 juli aan. Tijdens het PIM-event 'Organiseer beweging' werden ze in het Afas Theater in hun nieuwe rol verwelkomd. PIM-voorzitter Yvonne Nassar: ‘We ontvingen veel enthousiaste reacties op onze bestuursvacature. We besloten niet een, maar gelijk twee nieuwe bestuursleden toe te voegen aan ons bestuur en zijn ervan overtuigd dat Abena en Monique een mooie bijdrage gaan leveren aan onze ambities. Beide zijn bevlogen marketeers die veel in beweging hebben gebracht in organisaties en hun leven. Stefan en Louise danken we voor wat ze voor PIM betekenden. Stefan werkte aan de totstandkoming van het Marketing Manifest, meerdere PIM Trendrapporten en de nieuwe website. Louise introduceerde het community-concept en hielp dit vormgeven binnen PIM. Stuk voor stuk innovatieve stappen die we samen gezet hebben.'

Abena Anokyewah
Abena werkt als Senior Marketeer bij het openbaar vervoerbedrijf GVB in Amsterdam. In haar dagelijks werk houdt ze zich bezig met het aantrekken en behoud van tevreden reizigers in het OV. Hierbij past zij kennis toe over CRM, customer journeys, value propositon, online and product management. Deze brede interesse is ook herleidbaar uit haar privéleven. Sinds dag één dat ze met haar ouders naar Nederland is geëmigreerd, heeft Abena geleerd wat de waarde is van je continu te blijven interesseren voor ontwikkelingen in je omgeving. Over haar benoeming zegt ze: 'Marketing is een mooi vak, dat zich constant blijft ontwikkelen met veel waarde voor zowel organisaties als de maatschappij. Als lid van het bestuur, wil ik de PIM-leden ondersteunen in het realiseren van hun impact. Daarnaast wil ik met name mijn kennis en netwerk inzetten om het platform te helpen groeien.'

Monique Brand Flu
Monique is een doorgewinterde vakvrouw die al ruim 25 jaar actief is in diverse marketingrollen, onder andere voor Zilveren Kruis, Deloitte, KPN en NS. Het centraal stellen van de klant heeft daarbij altijd haar aandacht gehad. Zij heeft de verandering en verrijking van het marketingvakgebied in al deze jaren buitengewoon inspirerend gevonden. Voor diverse organisaties heeft zij binnen het speelveld van ‘customer centricity’ als marketeer impact gemaakt. Monique ontwikkelde zich verder in Lean Six Sigma (niveau Black belt) en Agile. 'De realisatie van een optimale klantbeleving gaat over wat je tegen de klant zegt én over wat je in je processen en dienstverlening hebt geregeld. Het is dus niet alleen een kwestie van customer intimacy, maar ook van operational excellence. Ik ben heel enthousiast om als bestuurslid een bijdrage te mogen leveren aan de ontwikkeling in ons prachtige vakgebied.' Monique is geen onbekende van PIM. In 2021 was zij jurylid voor de PIM Marketing Literatuur Prijs, meldt het platform.

PIM-bestuur nu
Het voltallige PIM-bestuur bestaat per 5 juli 2022 met deze benoemingen uit:

    • Alexander van Dam, finance director bij AGU (penningmeester);
    • Ab Chakai, manager innovatie en strategische partnerships bij Movir;
    • Abena Anokyewah, senior marketeer bij GVB;
    • Martine de Vries, senior manager Markets, Energy & Natural Resources bij KPMG Nederland;
    • Monique Brand Flu, programmamanager bij Buma/Stemra;
    • Wankie Chan, marketing director EMEA medium business bij Dell Technologies;
    • Yvonne Nassar, head of marketing & communication bij Van Gogh Museum (voorzitter).

(PvWK, foto Abena: Basabose Photography / foto Monique: Flore Zoé)

Over Platform Innovatie in Marketing (PIM)
‘Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact’. Dat is de missie van Platform Innovatie in Marketing (PIM), hét platform voor en door bevlogen marketeers. Wij dromen van een wereld waarin marketing en innovatie hand in hand gaan. Waarin alle marketeers vanuit een purpose werken en het verschil maken in organisaties. Want marketing reikt verder dan reclame. Draagt bij aan innovatie, groei en ontwikkeling. En aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Met onze events, award en inzichten draagt ons platform daaraan bij. En dat al 30 jaar lang. Meer info op www.pimonline.nl.'

(bron: PIM)
 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken