Jumbo introduceert Broodgeluk

Jumbo introduceert Broodgeluk
  • Algemeen
  • 22 aug 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFoodMarketing

Het broodassortiment van Jumbo wordt deze week vernieuwd. Vanaf nu kunnen klanten kiezen voor 'Broodgeluk'. Het assortiment, dat de lijn Goudeerlijk vervangt, bestaat uit verschillende soorten broden en bollen.

De recepturen van alle broden zijn naar eigen zeggen onder de loep genomen wat heeft geresulteerd in zeventien vernieuwde broden, inclusief een gloednieuw stevig meergranenbrood. Ook is er volgens Jumbo gekozen voor een nieuwe verpakking, waarmee acht procent minder plastic wordt gebruikt ten opzichte van de vorige zak. Waste reduction dus.

Broodgeluk betovert volgens de bakkers de smaakpapillen en brengt een vleugje vreugde bij elke hap. 'Met een geheel nieuwe receptuur biedt Broodgeluk niet alleen een heerlijke malsheid, maar behoudt het ook zijn versheid, zelfs wanneer het uit de diepvries komt. Daarnaast is de korst extra krokant.'

Het brood is uitvoerig getest door specialisten van het Nationaal Bakkerij Centrum en een consumentenpanel dat vol lof was over het vernieuwde assortiment, meldt Jumbo.

Scherper in prijs
Jumbo heeft niet alleen geïnvesteerd in verbeterde kwaliteit van het brood, maar ook in duurzamere verpakkingen. De nieuwe Broodgeluk-zakken dragen bij aan de doelstelling van Jumbo om 20 procent minder verpakkingsmateriaal te gebruiken in 2025. 'Bovendien wordt het genieten van Broodgeluk nog betaalbaarder. De prijs wordt verlaagd met 10 cent per heel en 5 cent per half brood.'

Broodgeluk is sinds 21 augustus 2023 verkrijgbaar in alle winkels van Jumbo en online via jumbo.com.
(PvWK)

Over Jumbo Supermarkten
Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke historie. Begonnen in 1921 als levensmiddelengroothandel heeft Jumbo een indrukwekkende groei doorgemaakt. Inmiddels is het de tweede supermarktketen van Nederland. Wekelijks verwelkomt Jumbo miljoenen klanten in meer dan 700 winkels en online via Jumbo.com en de Jumbo app. Sinds 2019 is Jumbo ook actief in België en heeft daar inmiddels dertig winkels. In alle winkels én online staat Jumbo voor lage prijzen, een kwalitatief goed assortiment en service met een glimlach. Klanten kunnen daarbij vertrouwen op de bekende 7 Zekerheden. Voor het welzijn van toekomstige generaties wil Jumbo het beste doen voor mens, dier en natuur. Het MVO-beleid van het familiebedrijf richt zich daarom op belangrijke onderwerpen als lokale verbinding, gezonder eten, duurzame ketens, beter milieu en goed werkgeverschap. Samen met klanten, collega’s, ondernemers, leveranciers en partners levert Jumbo een bijdrage aan deze belangrijke maatschappelijke uitdagingen. Meer informatie over alle MVO-activiteiten staat hier.'

(bron: Jumbo)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken