De zomer van... Pieter Wolter van Thirty-Three Group
- Algemeen
- 17 jul 2023 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingArbeidsmarktInterview
- 17 jul 2023 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Pieter Wolter is oprichter van en consultant bij het Amsterdamse Thirty-Three Group: ‘Wij opereren het recruitment & search bureau The Music Recruiters, waarmee we zakelijke professionals bemiddelen bij bedrijven in muziek, media en entertainment.’
OPDRACHTGEVERS
Enkele van onze opdrachtgevers zijn Spinnin' Records, Ziggo Dome en Gibson Guitars. In september 2023 breiden we uit en lanceren we ons tweede recruitmentmerk: Thirty-Three. Met dit merk richten we ons op de bemiddeling van commerciële professionals in creatieve industrie en bij creatieve merken.
MOTOR
In de lente heb ik twee toffe citytrips naar London en Madrid gemaakt, waar ik werk en privé fijn heb kunnen combineren. Voor deze zomer staat een motorvakantie gepland. Het mooie van een motorreis is dat je zo vrij bent als een vogel en je niet veel hoeft te plannen. De exacte bestemming ga ik dus per dag bekijken! Vooralsnog lijkt het een tour door Duitsland te gaan worden, maar dit kan dus nog veranderen.
NACHTKASTJE
De stapel boeken op mijn nachtkastje begint hoog te worden. Tijd voor actie dus deze zomer. Eén van de boeken die ik nu echt uit ga lezen is de Inclusiemarathon van Kauthar Bouchallikht. Ook heb ik The Talent Code van Daniel Coyle en The Ride Of A Lifetime van Disney directeur Bob Iger op de prioriteitenlijst staan.
HELL
Echt helse ervaringen heb ik gelukkig nog niet gehad - lange vertragingen met vliegtuig en trein daargelaten - maar een spannende situatie deed zich voor toen ik op mijn 25e tijdens een soloreis door Indonesië dacht op Oudjaarsdag nog wel een verblijf te kunnen vinden op Gili Trawangan. Alles bleek volgeboekt te zijn en een boot terug naar Bali was ook niet meer te vinden. Dat gaf wel even wat stress! Uiteindelijk wel een fantastische Oud & Nieuw gehad daar en het is de dag erna, na een leuk verblijf bij locals thuis, alsnog gelukt om goede accommodatie te vinden ;-).
HEAVEN
Ik ben iemand die van uitersten houdt: ofwel ruige natuur ofwel ondergedompeld worden in megagrote steden. Daarom een gedeelde eerste plek voor de eerste keer New York (wát een stad!) en voor mijn rondreis door Nieuw Zeeland.
NIEUW RECRUITMENTMERK
In het najaar gaan we hard aan de slag met het opbouwen van ons nieuwe recruitmentmerk Thirty-Three. Met Thirty-Three gaan we ons richten op de bemiddeling van marketing- & sales-professionals binnen onder meer advertising, digital, fashion en creatieve merken. Op de kalender staan onder andere het uitrollen van onze brand awareness marketingcampagne en uiteraard het verder uitbouwen van ons netwerk binnen de functiegroepen en branches waar we actief voor zijn. We hebben al een paar mooie projecten staan die we na de zomer direct gaan oppakken, dus er zitten mooie dingen in het verschiet.
MARKETINGMOMENT METALLICA
Als groot muziekfan was ik erg onder de indruk van de marketingmachine die de band Metallica achter zich heeft. Denk aan een pop-up store op de tourlocatie (Kalverstraat, Amsterdam, toen ze in april in Nederland waren) en een super goed geplande releasestrategie. Een ander goed voorbeeld is het gebruik van user generated content die door fans gemaakt wordt door de bandleden te filmen voordat ze het podium opgaan. Tijdens de huidige tour wordt geen gebruik gemaakt van een 'normale' backstage. De bandleden staan als het ware tussen het enorme ronde podium en het publiek in wat tot hele toffe beelden heeft geleid - met een enorm bereik. Dit moet een onderdeel zijn geweest van de marketingstrategie. Briljant!
ZOMERMERK
Ik denk dat Ray-Ban toch wel mijn favoriete zomerse merk is. Ben ook erg tevreden met de shorts van Mr. Marvis! Beide geven me direct een vakantiegevoel.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lexus introduceert nieuwe LBX met tijdelijke showroom P.C....
- ASN Bank heeft beste positionering financiële sector
- Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing: 'Durf te kiezen...
- Wanted: wielrennende of mountainbikende marketeers
- Eneco stopt met claim 'sneller klimaatneutraal' op verzoek ACM
- Ferrari en HP werken samen in Formule 1
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing