Manutan kiest DQ&A voor online marketing

Manutan kiest DQ&A voor online marketing
  • Bureaus
  • 9 jan 2015 @ 11:54
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesMarketingOnline advertisingZakelijk

Vanaf januari beheert DQ&A het online budget voor branding en performance display marketing voor Manutan in de Benelux. Display-mediaplanning, inkoop, analyse en Insights & Reporting worden bij DQ&A ondergebracht, hierdoor worden alle digitale marketing campagnes van Manutan centraal inzichtelijk gemaakt.

Met DQ&A Media Group kiest Manutan voor een leading performance marketing agency (Adsimilis) en de betrouwbare technische uitvoering en ondersteuning via DoubleClick Digital Marketing, DDM, (DQ&A One), het gecombineerde en volledige geïntegreerd advertentietechnologieplatform. 

'In deze snel veranderende markt is het belangrijk om ervaren partners te hebben waar we op kunnen bouwen en waarmee we de volgende stap kunnen zetten', zegt Menno Hordijk van Manutan. 'DQ&A heeft al 14 jaar ervaring en helpt ons bij het efficiënt inzetten van ons display budget. Verder geeft het DoubleClick platform ons veel inzichten, waardoor we nog beter goede beslissingen kunnen nemen over de inzet van het totale online budget.'

Voor de display-strategie van Manutan maakt DQ&A gebruik van het in-house ontwikkelde 'touch-tell-sell'-model. Met deze aanpak is de gehele conversie-funnel, van branding tot conversie afgedekt. Het is voor Manutan met dit model en dankzij DDM mogelijk om zelfs voor de meest complexe onderdelen van hun online campagnes eenvoudig inzicht te krijgen op de conversie-attributie.

Pieter Slingerland, managing director van DQ&A, geeft aan dat deze samenwerking de nieuwe slagkracht aangeeft waarmee zijn bureau klanten kan bedienen na de transitie in 2014 naar de twee divisies DQ&AOne en Adsimilis. 'Vanuit Adsimilis hebben wij toegang tot de beste mediakennis en door onze ervaring weten wij welke inzet wanneer van waarde is. Aangevuld met onze adtech-expertise binnen DQ&A One is het doormeten van de customer journey en het verschaffen van duidelijke, krachtige rapportages gegarandeerd.'

Manutan is de nieuwe naam van Overtoom. De rebranding werd afgelopen jaar uitgerold door Canday

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken