ABN Amro-campagne voor gelijke kansen in sport

ABN Amro-campagne voor gelijke kansen in sport
  • Bureaus
  • 4 sep 2023 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingPromotieMVO

Sport is een kwestie van 'drive' en de passie om te winnen. Dit is echter niet voor iedereen vanzelfsprekend. Zo zijn er veel sporters die wel willen, maar niet kunnen sporten, omdat zij een fysieke of mentale beperking hebben. ABN Amro prolongeert met haar partners de campagne voor gelijke kansen in de sport.

Zij grijpt de start van het sportseizoen aan om samen met haar sportpartners zo veel mogelijk mensen het plezier en de kracht van sport te laten ervaren. Daarom lanceert zij een campagne met als boodschap dat iedereen een kans verdient om te sporten.

Als bank die midden in de samenleving staat en als onderdeel van haar purposeBanking for better, for generations to come’ wil ABN Amro iedereen gelijke kansen bieden. Zo wil ABN Amro er via haar sponsorships voor zorgen dat iedereen op een gelijkwaardige manier kan deelnemen aan sport. Of je nu droomt van een grootse carrière als topsporter of elke week traint om dat potje van je sportmaten te winnen. Want de drive om te sporten is wat álle sporters verbindt. “Iedereen heeft doelen in het leven en dat geldt ook in de sport, of je nu deelneemt aan een team- of individuele sport en het je doel is een vriendschappelijk potje te winnen of het allerhoogste podium te bereiken. Deze passie om iets te bereiken, is wat alle sporters verbindt', vertelt Sander Bestevaar, Hoofd Partnerships, Events en Foundations van ABN Amro. 'Tegelijkertijd zijn er veel sporters die deze drive ook hebben, maar hun sport door een fysieke of mentale beperking niet kunnen uitoefenen. Via onze partnerships willen we gelijke kansen in de sport versnellen. Zodat álle sporters de kans krijgen het veld op te gaan. Want als we gelijk beginnen, kan iedereen winnen.'

Dat is naar eigen zeggen de boodschap die ABN Amro in haar campagne uitdraagt en waarin de passie die alle sporters met elkaar verbindt, centraal staat. 'Dit wordt gevisualiseerd in een setting die het partnership van ABN Amro met verschillende sporten in één krachtig beeld samenvat. In een huddle staan valide en minder valide sporters schouder aan schouder. De spanning is van hun gezichten af te lezen: van een zelfverzekerde blik van een topsporter tot een enthousiaste jonge g-hockeykeeper. Het team steekt nog één keer de koppen bij elkaar: nog één diepe ademhaling en een gefocuste blik. Bijna is het zover: ze gaan weer vlammen.'

Aan de commercial werken valide en minder valide topsporters mee, inclusief voormalig topsporter Esther Vergeer - toernooidirecteur van het ABN Amro Open Wheelchair toernooi en oprichter van de Esther Vergeer Foundation - en wheelchair tennisser Tom Egberink, tophockeyster Maria Verschoor, Chasity Grant van Ajax Vrouwen en het Ajax Only Friends g-voetbalteam. Hun medewerking komt voort uit de jarenlange partnerships die ABN Amro met verschillende organisaties heeft.

Iedereen verdient het om de kracht van sport te ervaren
ABN Amro wil als gezegd alle sporters in Nederland een kans bieden om te sporten, omdat de bank vindt dat iedereen het verdient de kracht van sporten te ervaren. Met haar sponsoractiviteiten richt de bank zich op een aantal grote sporten in Nederland, zoals tennis, hockey en voetbal. Zo is ABN Amro hoofdsponsor van het ABN Amro Open, de Euro Hockey League en Ajax Vrouwen. Hieronder valt het eerste vrouweneftal, maar ook het Ajax Vrouwen Talententeam - een jeugdopleiding door meisjes. Ook is ABN Amro sinds de oprichting partner van Only Friends en steunt zij het Ajax Only Friends g-voetbalteam. Als partner van de Esther Vergeer Foundation biedt ABN Amro elk kind de kans om zijn ambities in meer dan veertig sporten waar te maken.

Bekijk de commercial in het venster hieronder.
(PvWK)

credits
opdrachtgever: ABN Amro
bureau: One:Nil in samenwerking met This Is Us
PR: NewsLab 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken