Holland & Barrett kiest na pitch voor influencer agency Storyboard

Holland & Barrett kiest na pitch voor influencer agency Storyboard
  • Bureaus
  • 19 okt 2023 @ 08:28
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingContent

Storyboard agency gaat aan de slag voor Holland & Barrett in zowel Nederland als België. Het bureau krijgt de verantwoordelijkheid over alle influencermarketing activiteiten van de health retailer. Het eerste werk van Storyboard moet nog dit jaar uitkomen.

"Influencer marketing neemt een steeds prominentere plaats in binnen onze marketingmix," verklaart Danique Kuiper, Lead Campaigns & Promo bij Holland & Barrett Benelux. "Daarom hebben we diverse gespecialiseerde bureaus benaderd voor een pitch over de ontwikkeling van een pilotcampagne voor dit najaar. Storyboard heeft ons weten te overtuigen en inspireren met hun frisse kijk op dit vakgebied, hun langetermijnvisie die naadloos aansluit bij onze positionering, en dit alles gebaseerd op gedegen consumentenonderzoek. Gebaseerd op ons vertrouwen in de plannen van Storyboard, hebben we besloten om de pilot direct om te zetten in een langetermijnaanpak voor het komende jaar.'

Holland & Barrett is de oudste en grootste health retailer van Europa. Martijn de Kemp, oprichter van Storyboard, benadrukt: 'Hoewel consumenten tegenwoordig goed op de hoogte zijn van de voordelen van vitamines, mineralen en andere gezondheidsproducten, blijft gezondheid maatwerk. Ons team was aangenaam verrast door de slimme manieren waarop Holland & Barrett haar 150 jaar aan expertise inzet om klanten zowel online als offline van persoonlijk advies te voorzien.'
Dit vormt de basis van onze strategie: samen met Holland & Barrett werken aan gezondheidsdoelen, of het nu gaat om sportieve prestaties, schoonheid of mentale doelen in het dagelijks leven. Hierbij zullen we samenwerken met zowel bekende macro-ambassadeurs als opkomende content creators om de owned media-kanalen van Holland & Barrett te verrijken.
(PvWK, foto: Flickr in Londen)

Over Holland & Barrett
'Holland & Barrett is al 150 jaar actief op de Europese markt en mag zich met trots de oudste en grootste health retailer van Europa noemen. Met ruim 1.600 winkels in 18 landen wereldwijd en 202 winkels in Nederland, blijft Holland & Barrett steeds verder groeien, zowel met fysieke winkels als online. Na de rebranding van De Tuinen naar Holland & Barrett in 2015, heeft Holland & Barrett een uitgebreid assortiment wat bestaat uit voedingssupplementen, gezonde voeding, sportvoeding, glutenvrije producten, verschillende soorten theeën, kruidensoorten en een scala aan verzorgings- en relax producten.'

(bron: H&B)

Over Storyboard
'Storyboard is een vooraanstaand influencer marketingbureau gevestigd in Amsterdam. Wij zijn gespecialiseerd in het ondersteunen van merken met creatieve, strategische, en datagedreven oplossingen om de juiste influencers te vinden en hun boodschap op effectieve wijze aan de doelgroep over te brengen. In een tijd waarin de influencer marketing industrie exponentieel groeit, blijft het een uitdaging voor moderne marketeers om hoogwaardige data te verkrijgen. Daarom hebben wij bij Storyboard onze eigen in-house data oplossing, genaamd SIA. Met SIA worden al onze strategieën en plannen volledig onderbouwd door middel van grondig consumentenonderzoek. Storyboard is de ideale partner voor kritische, nieuwsgierige, en innovatieve merken die zich richten op de consumenten van zowel vandaag als morgen. Storyboard werkt onder andere voor merken als Axe, Dove Men+Care, Duvel, Liefmans, Rexona, Robijn en Statiegeld Nederland. Voor meer informatie: www.storyboard-agency.com.'

(bron: Storyboard)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken