McDonalds introduceert platform Family Mode voor 'quality time'

McDonalds introduceert platform Family Mode voor 'quality time'
  • Bureaus
  • 14 mrt 2024 @ 07:41
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

McDonalds introduceert het nieuwe platform Family Time in de restaurants en app. In deze nieuwe campagne roept de fastfoodketen gezinnen op tijd voor elkaar te maken en te genieten van geluksmomentjes voor de kinderen groot zijn.

Het platform wordt gelanceerd met een campagne waarin het belang van familietijd centraal staat. In de commercial zien we een vader samen met zijn dochter Sammie bij een speeltuintje. Een foto-terugblik op zijn telefoon herinnert vader aan speciale momenten uit haar kinderjaren. Het doet hem echter ook realiseren hoe snel de tijd gaat, waarna flitsen van een puberende tienerdochter door zijn hoofd schieten. Het besef dringt door dat het de hoogste tijd is om nieuwe herinneringen te blijven maken…

Het nieuwe merkplatform, ontwikkeld met TBWA\Neboko, wordt vanaf 12 maart uitgerold in de McDonald’s restaurants, McDonald’s qpp en zal zichtbaar zijn via TV, outdoor, socials, online video en radio.

Stijn Mentrop, CMO van McDonald’s Nederland, wenst gezinnen meer Family Mode toe: ‘Met alle drukte is het soms moeilijk om écht tijd voor elkaar te maken. Toch is het belangrijk om Family Mode aan te zetten, ze worden immers sneller groot dan je denkt. Als grootste familierestaurant van Nederland geven we gezinnen spontane geluksmomentjes. Dit doen we in onze restaurants met het iconische Happy Meal en de introductie van een Chief Family Officer. Maar ook digitaal hebben we in onze app een speciale wereld gemaakt met luisterboekjes, leuke games en kortingen op gezinsuitjes.

Credits:
Opdrachtgever: McDonald’s
Bureau: TBWA\Neboko & TBWA\X
Productie: Pink Rabbit, TBWA\X, This Page Amsterdam
Muziek: Tom Tukker



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken