Auto.nl introduceert Aad in nieuwe merkcampagne
- Bureaus
- 11 apr 2024 @ 09:22
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 apr 2024 @ 09:22
- Michiel van Zaane
Autoverkoopsite Auto.nl lanceert een nieuwe merkcampagne waarin het humoristische typetje aad wordt geïntroduceerd. Op ludieke en humoristische wijze laat Aad alle facetten zien van auto.nl. De campagne is gericht op een breder publiek en is ook online te zien via Instagram, Facebook en YouTube.
In de campagne wordt de focus gelegd op het menselijke aspect bij de aanschaf van een nieuwe auto. Hier staat het typetje ‘Aad’ centraal. ‘In de eerste campagne wordt Auto.nl door middel van Aad op een vrolijke en vooral menselijke manier gepositioneerd. Met de introductie van Aad laten wij zien dat we de mensen ten alle tijden voorop stellen en dat we bovengemiddeld wat vaker ‘Ja!’ zeggen’, vertelt Zoë van der Zee, Brand & Marketing Manager van auto.nl.
Aad geeft in de campagne invulling aan het menselijke aspect dat vaak minder centraal staat binnen de automotive. Het draait meestal om het product: de auto. Op eigenwijze, komische en enigszins eigenzinnige manier moet Aad je laten denken aan die gezellige buurman waarmee je over van alles kunt kletsen. Stiekem weet Aad ook meer van auto’s dan je op het eerste gezicht denkt.
‘De keuze voor Aad was ook snel gemaakt. Aad lijkt in veel opzichten op iedereen die bij Auto.nl werkt en heeft onze merkwaarden dan ook hoog in het vaandel. Dat zie je en dat voel je terug in onze nieuwe online TV-commercial.. Behulpzaam, altijd vrolijk, een tikkeltje rebels, dat is waar Aad voor staat. Daarnaast laat Aad zien dat het kopen van een auto niet ingewikkeld hoeft te zijn maar dat het makkelijker én menselijker kan’ aldus Zoë van der Zee.
‘Met de nieuwe merkcampagne van Auto.nl bouwen we vanuit een lange termijn visie aan herkenbaarheid en onderscheid binnen de markt. Auto.nl moet die frisse wind worden in de grijze wereld van traditionele autodealers. Een merk dat opvalt en waar je oprecht blij van wordt. We zijn door Zoë uitgedaagd om de automotive branche eens goed wakker te schudden. Met de introductie van Aad en de nieuwe pay-off "Voor blije blikken", hebben we een heerlijke basis neergelegd om het merk op te bouwen’ zegt Joris Raaijmakers, creatief directeur Fama VolatCredits
Credits:
Opdrachtgever: Auto.nl
Reclamebureau: Fama Volat
Mediabureau: Abovo Media
Productiehuis: Aanstekelijk
Regisseur: Neal Kok
Producer: Marlon van der Strigt, Chantal Bartels
D.O.P.: Richard Spierings
Editor: Bas Burggraaff
Grader: Bart Voorsluis
Sound design: Sander Houtman
Fotografie: Bruno van Casteren
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
Laatste Nieuws
- Fairtrade Original zet focus op... 30-04-2024
- Holland Festival gaat voor... 29-04-2024
- Vredestein lanceert 'beestachtige'... 29-04-2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag... 28-04-2024
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing