Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

[#13 Content Rally] Marlieske Sjouke (Ipse de Bruggen): 'Zonder durf geen content'

4okt 201710:40
  • Content
  • 6931 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaContent

nieuws In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Marlieske Sjouke, content specialist bij stichting Ipse de Bruggen.

Winactie Talpa Radio en 538: ben jij bij Brand Mash-Up ADE?

2okt 201715:07
  • Algemeen
  • 23995 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

nieuws Vanaf 18 oktober staat Amsterdam vijf dagen in het teken van het Amsterdam Dance Event, meer dan 2.500 artiesten en 375.000 dance-liefhebbers uit de hele wereld komen naar de hoofdstad. ADE is het grootste clubfestival van de wereld en 538 zit er ook dit jaar weer middenin. 538 opent tijdens het Amsterdam Dance Event een eigen hotel in The Student Hotel, het zogenoemde 538DJ Hotel. Tijdens de ADE week houdt 538 een exclusieve Brand Mash-Up in het 538DJHotel met aandacht voor merken en dance. Jij kunt erbij zijn!

Ger Nijkamp (moderator GPCM): 'Contentmarketing is geen speeltje meer'

2okt 201710:45
  • Content
  • 7327 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Grand Prix Content MarketingContent

nieuws De Grand Prix Content Marketing staan weer voor de deur; op 16 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases van het afgelopen jaar uitgereikt. In aanloop naar de uitreikingsavond vragen we de moderators van de GPCM naar hun visie op het contentmarketingvak en geven ze een inkijkje in hun werk voor de Grand Prix. Deel 4: Ger Nijkamp, senior online marketeer bij Ricoh Nederland.

ADNIGHT: laatste programmatips

28sep 201713:02
  • Bureaus
  • 12660 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

nieuws Op vrijdag 6 oktober vindt de tweede editie van Adnight plaats: vijftig creatieve bureaus die hun deuren voor één avond openen en seminars, talks en activiteiten organiseren om zichzelf te presenteren aan marketeers, vakgenoten en jong talent. Ideaal om op een laagdrempelige manier eens binnen te kijken bij een breed scala aan bureaus. Er is van alles te doen en te zien; van full-service tot boutique agencies en van digitale innovatiepartijen tot productie, design en experimentele videopartijen. Met nog een week te gaan en een lijst van vijftig bureaus is het moeilijk kiezen. Daarom presenteren Dirk Jan de Krom en Rose Zandvliet van Adnight in samenwerking met MarketingTribune twee handige routes. Doe er je voordeel mee!

Carlijn Postma (moderator GPCM): 'Publiek kiest zelf of het publiek is'

26sep 201709:22
  • Content
  • 7865 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentGrand Prix Content Marketing

nieuws De Grand Prix Content Marketing staan weer voor de deur; op 16 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases van het afgelopen jaar uitgereikt. In aanloop naar de uitreikingsavond vragen we de moderators van de GPCM naar hun visie op het contentmarketingvak en geven ze een inkijkje in hun werk voor de Grand Prix. Deel 3: Carlijn Postma, eigenaar van contentmarketingbureau The Post.

[#1. Influencer van de Week] Ron Simpson: 'The Avocado Show wordt wereldwijd begrepen'

22sep 201710:49
  • Content
  • 17134 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Social mediaContent

nieuws Stond influencer Ron Simpson (33) vorige week nog met een interview in Het Parool, een paar dagen later werd bekend dat zijn restaurant The Avocado Show met een investering van vijf miljoen gaat uitbreiden naar het buitenland. Tel daar een following van bijna 15k op Instagram en een wekelijkse clubnacht in Jimmy Woo bij op en we kunnen met recht spreken van iemand die het begrip 'influencer marketing' in de vingers heeft - hoewel hij zichzelf liever omschrijft als 'creatieve ondernemer'. Reden genoeg Simpson te vragen als eerste kandidaat voor onze nieuwe rubriek 'Influencer van de Week'.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content