Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

[#12 Content Rally] Thomas Karsdorp (Terre des Hommes): 'Snacken tussen de duiven en nachtbrakers levert mooie anekdotes op'

21sep 201711:25
  • Content
  • 11537 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaContent

nieuws In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Thomas Karsdorp, online contentmarketeer bij Terre des Hommes.

Digital Dinner Amsterdam strikt Bas Ording (ex-Apple)

21sep 201710:31
  • Algemeen
  • 9523 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementCreatie

nieuws Inventing Future Interfaces. Hoe gaan we om met machines? In hoeverre leidt technologie ons? En hoe pas je dit toe? Digital Dinner staat dit jaar in het teken van inspirerende verhalen van internationale sprekers die in hun expertise koploper zijn op dit gebied. Zij zullen hun visie op design tools, augmented reality en toekomstige interfaces met ons delen. De organisatie heeft zojuist bekend gemaakt dat Bas Ording komt spreken tijdens het diner.

Code D'Azur lanceert 'Woord voor Woord uit de eenzaamheid'

21sep 201709:01
  • Bureaus
  • 8881 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Content

nieuws Code D'Azur lanceert vandaag het initiatief 'Woord voor Woord uit de eenzaamheid', dat in het leven is geroepen om aandacht te vragen voor het groeiende aantal eenzame en geïsoleerde Amsterdammers. Dit aantal wordt geschat op 80.000 en is stijgende. Deze stadgenoten worden in alle drukte en gezelligheid door velen over het hoofd gezien. Het doel van het initiatief is om deze mensen uit de eenzaamheid te helpen.

#thisisourhouse van Absolut herinnert aan house-waarden

19sep 201715:25
  • Content
  • 10934 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentVideo

nieuws Vodka-merk Absolut heeft zojuist de campagne #thisisourhouse gelanceerd. In 1987, precies dertig jaar geleden, verwoordde Chuck Roberts de waarden van de housecultuur: 'You may be black, you may be white, you may be Jew or Gentile... It don't make a difference in our house.' Samen met vijftien iconen uit het Amsterdamse nachtleven maakt het merk een klinkend statement: op de dansvloer is iedereen gelijk.

Boomerang Agency neemt collega aan tijdens Adnight

19sep 201710:08
  • Bureaus
  • 13325 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Recruitment

nieuws Op vrijdagavond een nieuwe baan regelen, Boomerang Agency maakt het mogelijk. Tijdens Adnight op 6 oktober biedt het bureau uit Amsterdam jonge creatieven een mooie kans: vijf minuten pitchen, en naar buiten lopen met je nieuwe contract. De gelukkige kandidaat begint de maandag erop.

Perre van den Brink (Vice/Virtue): ‘We maken verhalen, geen content'

18sep 201714:41
  • Content
  • 9566 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentStrategie

nieuws Millennials, het is de doelgroep waar de gemiddelde marketeer zich stuk op bijt - ook wel bekend als de moeilijk benaderbare groep 18-30 jarigen. Er is in ieder geval één mediabedrijf dat deze wel weet te bereiken en dat is Vice Media. Door de content die jongeren simpelweg aanspreekt maar ook vanwege Virtue, het creatieve bureau van Vice. Perre van den Brink, voorheen head of content bij Vice en tegenwoordig managing director van het bureau, deelt zijn visie op contentmarketing met MarketingTribune.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content